برگزاری نشست مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مرکزی با اعضای شورای اسلامی کار

نشست مشترک مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مرکزی با اعضای شورای اسلامی کار استان با هدف تعامل با شرکای اجتماعی، رعایت اصل سه جانبه‌گرایی و تبادل نظر درباره ارسال دستمزدهای واقعی، بیمه اتباع خارجی و تعمیم پوشش بیمه‌ای در اداره کل انجام شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان مرکزی، مدیرکل تامین اجتماعی استان در ابتدای این نشست، به ارائه گزارشی از روند صعودی بیمه‌شدگان اجباری استان پرداخت.

علیرضا حسینی این افزایش تعداد بیمه‌شدگان را ناشی از راه‌اندازی مجدد کارگاه‌های تعطیل، ارسال لیست بیمه کارکنانی که قبلا فاقد بیمه پردازی توسط کارفرما بوده‌اند و همچنین ثبت کارگاه‌های جدید از طریق بازرسی کشفی توسط مراکز تابعه دانست.

وی همچنین گفت: کارفرمایانی که جهت پرسنل دستمزدهای غیرواقعی به سازمان اعلام می‌کنند جریمه خواهند شد.

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان مرکزی خواستار تعامل هرچه بیشتر و برگزاری جلسات آموزشی با اعضای شورای اسلامی کار و مراکز زیرمجموعه، در جهت آگاهی بخشی قوانین سازمان به متولیان امر شد.

حسینی یادآور شد: کارفرمایان مکلفند از به کارگیری نیروی کار غیرایرانی بدون مجوز اشتغال خودداری کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی، ضمن تاکید بر رعایت اصل سه جانبه‌گرایی، به تدوین برنامه‌ها و اجرای دوره‌های یادگیری توسط سازمان تامین‌اجتماعی در راستای آگاهی‌رسانی عمومی جهت جلوگیری از تضییع حقوق کارگران اشاره کرد و در انتها به جمع بندی مطالب مطرح شده پرداخت.

وی افزود: برگزاری این قبیل نشست‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی و آموزش دو پایه اصلی تولید یعنی کارگر و کارفرما، می تواند زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات و چالش های فیمابین و رفع دغدغه های جامعه کارگری و کارفرمایی باشد.

در ادامه علی زند، رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان، از دغدغه‌مندی مجموعه مدیریتی اداره کل تامین‌اجتماعی استان در راستای حل مشکلات و تعامل با کارگران که بدنه فعال و موتور محرک تولید هستند، قدردانی و مسائل و چالش‌های موجود در حوزه‌های کارگری و تامین اجتماعی، از جمله بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور، ارسال لیست‌ دستمزد واقعی توسط کارفرمایان و تعیین سطوح دستمزدی را عنوان کرد.

کد خبر: 68656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =