برگزاری سومین جشن عبادت فرزندان کارکنان تامین اجتماعی قم با حضور مدیرکل استان

مراسم جشن تکلیف و عبادت ۱۲ نفر از فرزندان کارکنان تامین اجتماعی استان قم و تجلیل از خادمان اقامه نماز، با هدف ترویج فرهنگ نماز برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی قم، مدیرکل تامین اجتماعی استان قم در حاشیه این مراسم گفت: سن تکلیف در واقع آغاز بلوغ دختران و پسران است که با جشن تکلیف احکام روح ‌بخش و معنوی دین مبین اسلام برای این قشر جاری می‌شود.

محمد عاشوری بیان کرد: به تکلیف رسیدن یک موفقیت است، زیرا از نظر عقلی و جسمی دختران و پسران به‌ حدی رسیده‌اند که خداوند به آنان دستور می‌دهد و آنان نیز خوشحال هستند که خواسته‌ها و دستورهای او را اطاعت کنند.

وی افزود: همه ما بر این باور هستیم که اگر دستورات دین در جامعه پیاده شود شاهد جامعه‌ای سالم خواهیم بود.

وی هدف از برگزاری جشن تکلیف را ترویج فرهنگ دینی، توسعه و نهادینه کردن رعایت عفاف و حجاب برای فرزندان کارکنان عنوان و بیان کرد: مجموعه تامین اجتماعی قم تلاش می‌کند که با اجرای برنامه‌های جشن تکلیف، زمینه‌ای برای ماندگار شدن خاطره شیرین در ترویج فرهنگ دینی در ذهن فرزندان کارکنان ایجاد کند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل تامین اجتماعی استان قم نیز گفت: قم پایگاه انقلاب و مرکز تشیع است و فعالیت نماز باید چشمگیر باشد و همه ما برای اقامه نماز در سطح جامعه و ترویج آن در بین جوانان باید تلاش کنیم.

محمد عابدی با بیان این که اقدام خوبی در زمینه ترویج فرهنگ نماز در مجموعه تامین اجتماعی قم صورت گرفته است گفت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و همت همگان در این زمینه می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

وی افزود: نقش والدین در انجام به ‌موقع فرایض و تأثیرگذاری آنان بر فرزندان را نباید فراموش کرد. جامعه‌ای می‌تواند جامعه آرمانی و اصیل باشد که فرایض آن مانند نماز مورد توجه قرار بگیرد.

عابدی بیان کرد: همه ما باید با شیوه‌های دعوت به نماز آشنا باشیم تا با استفاده از روش‌های مطلوب جوانان و نوجوانان را بیش از پیش به نماز دعوت کنیم.

در این مراسم خانواده‌های پرسنل شاغل در اداره کل تامین اجتماعی قم، به سن تکلیف رسیدن فرزندان خود را با ویژه برنامه‌های معنوی جشن گرفتند.

در پایان این مراسم با اهدای هدایایی به رسم یادبود از نومکلفان تجلیل و تقدیر کردند.

کد خبر: 68685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =