واریز حق بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین و بدون شناسه پرداخت

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد از حذف شناسه از برگ پرداخت حق بیمه با فراهم شدن امکان پرداخت بدون سقف اینترنتی برای کارفرمایان خبر داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد، رسول چراغ سحر گفت: در مسیر تحقق و عملیاتی‌سازی لیست هوشمند حق بیمه، افزایش رضایت‌مندی و نیز جلوگیری از رفت‌وآمدهای مضاعف کارفرمایان، سقف پرداخت حق بیمه از درگاه اینترنتی این سازمان حذف شده است.

وی افزود: پیش از این و با توجه به محدودیت‌های قوانین و مقررات بانکی، پرداخت حق بیمه به مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیون ریال در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی مقدور نبود و کارفرمایانی که قصد پرداخت مبالغ بیش از ۵۰۰ میلیون ریال را داشتند، باید با دریافت برگه پرداخت از سامانه، برای پرداخت مبلغ موردنظر، حضوری به شعب بانک مراجعه می‌کردند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در فرایند جدید پرداخت، اگر واریزکننده شخص حقیقی است، واریز باید با ثبت کد ملی انجام شود و اگر هم واریزکننده شخص حقوقی باشد، به شناسه ملی شرکت نیاز خواهد بود؛ اما نکته و موضوع مهم این است که براساس قوانین مبارزه با پولشویی، باید «کد ملی» یا «شناسه ملی» واریزکننده وجه مشخص باشد؛ یعنی اشخاص حقیقی برای واریز باید کد ملی مرتبط با کارت بانکی را در سامانه ثبت کنند. برای اشخاص حقوقی هم در حال حاضر بانک‌ها «کارت بانکی حقوقی» صادر می‌کنند و متقاضیان حقوقی می‌توانند با استفاده «شناسه ملی شرکت» و «شماره کارت حقوقی»، حق بیمه را پرداخت کنند.

چراغ سحر افزود: از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۳ دیگر صدور «برگ پرداخت» در سیستم متوقف خواهد شد و کارفرمایان باید حق بیمه خود را به صورت آنلاین و بدون شناسه پرداخت واریز کنند.

کد خبر: 68722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =