برگزاری کارگاه آموزشـی ویژه بازرسان کار با حضور مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی

کارگاه آموزشـی " مباحث حقوقی و بررسـی حوادث ناشی از کار و گزارش حادثه نویسی" ویژه بازرسان کار با حضور مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، در این کارگاره آموزشی که با حضور محمد امین بابایی؛ مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، ابراهیم رضازاده؛ مدیر روابط کار این اداره کل، رحیم مقدسیان؛ رئیس اداره بازرسی کار، میر محسن طباطبایی فخر و رضا میرزایی؛ کارشناسان اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد رضازاده، ضمن خیرمقدم به بیان آمار و اطلاعاتی از حوزه بازرسی کار این اداره کل پرداخت و گفت: حفظ و صیانت از نیروی کار و برگزاری آموزش‌های کاربردی و تأثیرگذار، کار بسیار خطیر و ارزشمندی است و امیدواریم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط بتوانیم از فرصت پیش رو در جهت کاهش حوادث ناشی از کار و سلامت کارگران استفاده کنیم.

در ادامه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ضمن تشکر از تلاش‌های همکاران حوزه بازرسی کار گفت: خوشبختانه استان خراسان رضوی در حوزه بازرسی کار از بدنه کارشناسی بسیار خوبی برخوردار است و معتقدیم برگزاری این کارگاه‌های آموزشی تجربه گران بهایی است که می‌تواند نقش موثری را در انتقال تجربیات به دنبال داشته باشد.

وی ضمن تاکید بر پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار در استان گفت: قوانینی که با مفهوم پیشگیری از حوادث در کار وجود دارند هدفی جز حفظ سلامتی کارگران نداشته و کارگران و کارفرمایان باید توجه داشته باشند که بارعایت برخی از اقدامات بر اساس اصول و قوانین و مقررات می‌توانند تا حدود زیادی از وقوع حوادث ناشی از کار جلوگیری کنند.

طباطبایی، کارشناس ارشد حقوق خصوصی و مدرس این دوره آموزشی در این کارگاه گفت: در هر محیط کاری و حتی با وجود بهترین و بالاترین استانداردهای ایمنی، احتمال وقوع حوادث مختلف وجود دارد و خطرات و حوادث، بخش جدایی‌ناپذیر محیط کار هستند و نمی‌توان وقوع آن‌ها را کاملا برطرف کرد.

وی در ادامه به مواد ۱ و ۵ و ۱۸۸ و ۱۹۱ قانون کار، منشاء پیدایش مسئوولیت کارفرما در مورد خسارت، مفهوم تقصیر یا قصور و اقسام مختلف آن، ضمان و ارکان مسئولیت مدنی و همچنین مسائل حقوقی و نحوه گزارش‌نویسی حوادث ناشی از کار در این حوزه اشاره کرد و افزود: هدف اصلی گزارش‌نویسی و بررسی حوادث ناشی از کار و مکتوب کردن آنها پیشگیری از وقوع مجدد حوادث مشابه است به همین خاطر ثبت حوادث و تنظیم آمار دقیق آنها از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا از این طریق و با تصحیح و یا کنترل آنها می‌توان از تکرار حوادث مشابه پیشگیری کرد.

طباطبایی همچنین افزود: هدف از نوشتن گزارش، رساندن پیام به مخاطب با سرعت و صحت و روشنی است و مهم این است که نویسنده گزارش، قادر باشد تصویری روشن از واقعیت و رویدادی که در صدد بیان آن است در ذهن خواننده ترسیم کند.

در این کارگاه آموزشی به مطالبی از جمله گزارش‌نویسی صحیح، انواع گزارش، ارکان گزارش، شرایط اساسی در نحوه تنظیم گزارش، مراحل گزارش نویسی و ...اشاره و بازرسان کار نیز به بیان سخنان و ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و مطالبی را بیان کردند.

کد خبر: 68732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =