آغاز مرحله دوم فجرانه از ۱۷ اسفندماه/ استفاده ۹۷ درصدی مردم استان یزد از طرح فجرانه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه آخرین مرحله‌ای که دولت بابت کالابرگ طرح الکترونیک اجرا کرد مربوط به طرح فجرانه است گفت: این طرح از ۱۷ بهمن شروع شده و ۱۷ اسفندماه مرحله دوم آن اجرا می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، محمدرضا فلاحتی، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با محوریت طرح فجرانه گفت: ۳۰۵ هزار و ۶۲۶ خانوار در استان یزد با ۹۴۸ هزار نفر، مشمول دریافت یارانه هستند که ۶۱ درصد این‌ خانوارها به تعداد ۱۸۶ هزار و ۴۳۱ ‌نفر جزو دهک‌های یک تا هفت و مشمول طرح فجرانه هستند.

وی افزود: ۱۸۰ هزار و ۸۸۹ خانوار مشمول طرح فجرانه معادل ۹۷ درصد کل خانوارهای مشمول این طرح در استان یزد از ۱۸ بهمن تاکنون در این طرح مشارکت کرده و خرید خود را انجام داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد بیان کرد: مردمی‌سازی یارانه‌ها از اردیبهشت ۱۴۰۱ اجرا شد و قانون مجلس این بود که این طرح در قالب طرح کالابرگ الکترونیک انجام شود، اما زیرساخت‌ها آماده نبود و نهایتا از آبان ماه سال گذشته با توجه به شکل‌گیری زیرساخت طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیک در مرحله‌های مختلف افراد تحت پوشش کمیته امداد، دهک‌های یک تا سه و الان برای دهک‌های سه تا هفت را پوشش داده است.

وی ادامه داد: آخرین مرحله‌ای که دولت بابت کالابرگ طرح الکترونیک اجرا کرد مربوط به طرح فجرانه است که از ۱۷ بهمن شروع شده و ۱۷ اسفندماه مرحله دوم آن اجرا می‌شود.

فلاحتی افزود: هدف دولت از طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح فجرانه با توجه به اهمیت سلامت جامعه و اعضای خانوار، خرید ۱۱ قلم کالای اساسی است که در سبد خانوار مردم قرار بگیرد و مردم از آن استفاده کنند.

وی گفت: در طرح فجرانه به ازای هر عضو خانوار۲۲۰ هزارتومان در حساب سرپرست خانوار اعتبار اضافه می شود. افرادی که فجرانه به آنها تعلق گرفته است حتما باید ۱۱ قلم کالا به مبلغ بیش از ۷۴۳ هزار تومان به ازای هر عضو خانوار مشمول خریداری و تقریبا ۵۲۳ هزار تومان مبلغ خرید این بسته توسط سرپرست خانوار پرداخت شود تا ۲۲۰ هزار تومان اعتبار کالابرگ به آن عضو اختصاص یابد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه که تاکنون ۴ هزار و ۴۰۰ فروشگاه در استان در اجرای طرح کالابرگ مشارکت داشتند، افزود: خانواده‌های مشمول، اجبار و الزامی برای انجام کل خرید و تهیه ۱۱ قلم کالا به صورت یک جا ندارند و به صورت مرور در یک ماه می‌توانند از اعتبار همان ماه خرید را انجام دهند.

فلاحتی بیان کرد: در طرح فجرانه بهمن‌ماه، از ۲۳ بهمن‌ماه مراجعات خانوارها به فروشگاه‌ها شروع شد که پیک‌ مراجعه به فروشگاه‌های استان از ۲۳ بهمن با مراجعه بیش از ۵ هزار خانوار تا ۲۹‌بهمن ماه با مراجعه بیش از ۱۷ هزار خانوار بوده‌ است.

وی گفت: متأسفانه برخی فروشگاه‌ها با وجود اینکه نسبت به طرح توجیه بودند مسیر درست اجرای طرح را نرفتند و منحرف شدند که در این زمینه ۱۶۵ فروشگاه تخلف داشتند و دستگاه خرید آنها به صورت هوشمند غیرفعال شده و از این پس فعال هم نخواهد شد، چرا که باید دقیقا براساس الگوریتم تعریف شده طرح فجرانه در فروشگاه‌ها اجرا شود.

کد خبر: 68733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =