افزایش دوبرابری تعداد مستمری بگیران گیلانی نسبت به بیمه‌شدگان

مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان گفت: درصد میزان رشد مستمری بگیران تامین اجتماعی گیلان بیش از دو برابر افزایش بیمه‌شدگان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی گیلان، کیوان مرتضوی با بیان اینکه تعداد مستمری‌بگیران استان لغایت دی‌ماه سال‌جاری به حدود ۱۸۷ هزار نفر رسیده، افزود: این رقم بیانگر رشد ۵/۵ درصدی طی ۱۰ ماهه سپری شده از سال است.

وی با بیان اینکه بیش از دوسوم پرونده‌های مستمری استان مربوط به بازنشستگان است بیان کرد: در دی‌ماه امسال تعداد بازنشستگان تحت پوشش از ۱۲۰ هزار نفر گذشت.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به رشد ۲/۶ درصدی بیمه‌شدگان اصلی با میانگین افزایش ماهانه ۱۲۴۲ نفر در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه به دنبال رشد مطلوب بیمه‌شدگان اجباری و اجرای موفق طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و استقبال مناسب از بیمه‌های مشاغل آزاد، زنان خانه‌دار و ... در بخش بیمه‌شدگان اصلی با افزایش متناسبی مواجه بودیم ولی به دلیل رشد نامتعارف و غیرعادی مستمری‌بگیران، شکاف بین این دو گروه روز به روز افزون‌تر می‌شود به گونه‌ای که در حال حاضر نسبت پشتیبانی تامین اجتماعی گیلان یعنی تعداد بیمه‌شدگان به مستمری‌بگیران با ۲/۸۵ درصد، پائین‌ترین میزان در سطح کشور است .

کد خبر: 68932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =