اعلام شرایط احتساب دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه حق بیمه

مدیرکل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی که ۲ سال سابقه پرداخت حق‌ بیمه داشته و خدمت سربازی را گذرانده باشند، برای افزوده شدن این دوران به سنوات سابقه بیمه‌ای خود اقدام کنند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، رسول چراغ سحر با بیان این که مبنای محاسبه حق بیمه دوره سربازی، حقوق و دستمزد همان سال و سال قبل از آن ( ۲۴ ماه) است گفت: چنانچه متقاضیان در فرصت باقی مانده تا پایان سال ۱۴۰۲ اقدام به خرید و پرداخت حق بیمه این دوره کنند، نسبت به سال آینده مبلغ کمتری خواهند پرداخت.

وی افزود: بیمه‌شدگان در صورت تمایل به اضافه کردن سوابق خدمت سربازی خود به سوابق بیمه تامین اجتماعی باید حداقل دو سال سابقه بیمه‌ای به غیر از سربازی داشته باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد داشتن کارت پایان خدمت هوشمند و ارتباط بیمه‌ای و بیمه‌پردازی در سازمان تامین‌اجتماعی در زمان ارائه درخواست را از دیگر شرایط پذیرش دوره سربازی به عنوان سابقه بیمه بیان کرد.

وی دلیل ضروری بودن این شرط را محاسبه حق بیمه دوره سربازی بر اساس میانگین دو سال کارکرد بیمه شده دانست و درباره میزان حق بیمه مدت خدمت وظیفه نیز گفت: ۷ درصد از میانگین حقوق دو سال آخر کاری بیمه شده محاسبه و نتیجه آن ضرب در مدت زمان خدمت وظیفه می‌شود و مبلغ به دست آمده میزان پرداختی او خواهد بود.

چراغ سحر تاکید کرد: این مبلغ به صورت اقساط و یکجا قابل پرداخت است و سازمان تامین اجتماعی به منظور همکاری با بیمه‌شدگان متقاضی، امکان تقسیط این مبلغ را حداکثر تا ۱۲ قسط فراهم کرده است.

وی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مبلغ مذکور را پرداخت کنند.

کد خبر: 68935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =