افزایش ۶۳ درصدی مستمری مستمری‌بگیران و رشد شمار بیمه‌شدگان جدید

پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و افراد بیمه‌شده، افزایش ۶۳ درصدی مستمری مستمری‌بگیران، پوشش بیمه تکمیلی و جذب بیمه‌شدگان جدید با رشد ۹۲ درصدی از جمله اقدامات عملکردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

به گزارش آتیه آنلاین، رویکرد دولت سیزدهم توجه به جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر بوده به نحوی که در این دوره برای جذب تعداد بیشتری از این گروه‌ها برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کرده است. همه این برنامه‌ها مسیر توسعه فعالیت‌ها و اجرای به‌هنگام خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی به جامعه هدف را به دنبال داشته است.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان اولویت‌ها و دستاوردهای مطلوبی در راستای جذب بیمه‌شدگان جدید داشته‌ تا از این روش بتواند تعداد بیشتری از جامعه کشاورزان، روستاییان و عشایر را تحت پوشش قرار دهد.


۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه‌شده تحت پوشش صندوق
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به عنوان اعضا و بیمه‌شدگان تحت پوشش دارد اما همچنان برای ماندگاری و پایداری صندوق به دنبال جذب افراد بیمه‌شده جدید از میان مردم روستایی، کشاورزان و افراد حاضر در مناطق عشایری است.
در بیمه‌شدگان فعال تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان با جامعه آماری یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۹۴۰ نفر خدمات‌گیرنده از این صندوق، ۴۱۹ هزار و ۴۸۶ نفر زن، در بخش بیمه‌شدگان غیرفعال متصل با جامعه آماری ۲۷۵ هزار و ۲۱۵ نفر نیز ۱۲۳ هزار و ۸۷ نفر زن و در میان بیمه‌شدگان غیرفعال منفصل نیز با آمار ۵۸۵ هزار و ۹۶۵ نفر نیز ۱۲۲ هزار و ۸۷۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از ۱۸ صندوق بیمه‌ای کشور در سال ۱۳۸۴ برای ارائه خدمت بیمه‌ای و بازنشستگی به جامعه هدف فعالیت رسمی خود را شروع کرده است.
در حال حاضر این صندوق بیمه‌گر با ضریب پشتیبانی ۱۰ یکی از صندوق‌های جوان و پایدار در کشور محسوب می‌شود زیرا به ازای هر ۱۰ بیمه‌شده یک نفر مستمری‌بگیر و بازنشسته را خدمات‌رسانی می‌کند. براساس آمارهای موجود اکنون ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار اعضا و بیمه‌شدگان و ۱۹۰ هزار بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش صندوق به حساب می‌آیند.

اقدامات شاخص معاونت بیمه‌ای صندوق در دولت سیزدهم
اقدامات شاخص معاونت بیمه‌ای و هماهنگی امور استان‌های صندوق در دولت سیزدهم در راستای سیاست‌های کلان نظام در خدمت به کشاورزان، روستاییان و عشایر بر مبنای برنامه راهبردی پنج ساله صندوق، به منظور توسعه عدالت اجتماعی و خدمات بیمه اجتماعی با هدف افزایش کرامت انسانی و تقویت جایگاه اجتماعی جامعه هدف صندوق است.
صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر رویکرد جذب بیمه‌شدگان جدید و توسعه پوشش بیمه‌ای را در دولت سیزدهم دنبال می‌کند تا از این طریق تعداد بیشتری از جامعه هدف تحت پوشش صندوق قرار گیرند.

افزایش ۹۲ درصدی اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
افزایش اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با ۹۲.۲۸ درصدی یکی از مهمترین دستاوردهای این صندوق در این دوره از فعالیت دولت سیزدهم بوده است تا روشی برای جذب بیشتر اعضای این صندوق دنبال شود.
پیش از استقرار دولت سیزدهم تعداد اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ۲ میلیون و ۱۷۹ هزار و ۸۰ نفر بوده که تا پایان بهمن ماه سال گذشته و با آغاز فعالیت دولت سیزدهم جامعه آماری به ۲ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۴۲۴ نفر رسید. این گروه‌های هدف با رشد بیش از ۹۲ درصدی مواجه شد.

جذب ۶۸۴ هزار بیمه‌شده جدید
یکی دیگر از اقدامات اثربخش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان جذب بیمه‌شدگان جدید برای تأمین منابع پایدار، توسعه پوشش بیمه‌ای و ارائه خدمات مطلوب بیمه‌ای و بازنشستگی به افراد تحت پوشش است.
تحت پوشش قرار دادن تعداد ۶۸۴ هزار و ۴۱۶ نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر فاقد بیمه اجتماعی در دولت مردمی سیزدهم محقق شد تا این گروه‌ها هم بتوانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.
براساس‌ اعلام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان این آمار معادل ۶۶ درصد مجموع عملکرد هشت ساله دولت‌های نهم و دهم و ۵۶ درصد مجموع عملکرد هشت ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم به حساب می‌آید.

میانگین جذب بیمه‌شدگان جدید در دولت سیزدهم
بررسی عملکرد ۱۸ ساله صندوق بیانگر آن است که میانگین جذب سالانه بیمه‌شدگان جدید قبل از دولت سیزدهم برابر ۱۳۷ هزار و ۲۷۷ نفر بوده که در دولت سیزدهم به آمار ۲۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر رسیده است.
همچنین میانگین جذب سالانه بیمه‌شدگان فعال قبل از دولت سیزدهم برابر ۸۲ هزار و ۵۷ نفر بوده که در دولت سیزدهم به ۱۷۴ هزار و ۳۴۷ نفر رشد روبه‌رو بوده است.
برنامه‌ریزی در حوزه مستمری‌بگیران صندوق
توجه به حوزه مستمری‌بگیران و بازنشستگان یکی دیگر از اقدامات حوزه بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به شمار می‌رود تا با این برنامه‌ها به بهبود وضعیت معیشت افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر کمک شود.
پوشش بیمه تکمیلی درمان مستمری‌بگیران برای نخستین بار در دولت سیزدهم محقق شده است تا بازنشستگان بتوانند از خدمات مطلوب و باکیفیت در حوزه درمان برخوردار شوند.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان
اولویت دیگر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش این صندوق است. این اقدام برای نخستین بار در دولت سیزدهم زمینه اجرایی پیدا کرد.
پرداخت سه هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به مستمری‌بگیران و بیمه ث‌شدگان تحت پوشش بدون نیاز به مراجعه حضوری به بانک و ارائه ضامن و وثیقه در این سال‌ها محقق شده است.

رشد ۶۳ درصدی مستمری مستمری‌بگیران تحت پوشش
تحقق افزایش مستمری افراد مستمری‌بگیر و بازنشسته تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از دیگر اقدامات حوزه بیمه‌ای این صندوق به شمار می‌رود تا زمینه بهبود وضعیت معیشت آنان فراهم شود.
افزایش ۶۳ درصدی مستمری مستمری‌بگیران صندوق به طور متوسط در دولت سیزدهم زمینه اجرایی پیدا کرده و همین موضوع موجب افزایش قدرت خرید این گروه‌ها شده است.

جذب ۲ میلیون نفر مادر غیرشاغل روستایی به صورت رایگان
تهیه، تدوین و تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده(۲۱) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با موضوع بیمه اجتماعی رایگان مادران غیرشاغل روستایی و عشایری در هیات وزیران دیگر اقدام صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.
در دولت سیزدهم تلاش‌های زیادی برای جذب مادران غیرشاغل روستایی انجام شده تا از این طریق ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این افراد به صورت رایگان بیمه شوند که در مرحله نخست ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

کد خبر: 69344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =