تولد نوزادان چهارقلو در بیمارستان تأمین‌اجتماعی شریعتی اصفهان در زایمان نخست مادر ۲۵ ساله

مادر ۲۵ ساله؛ نهم فروردین امسال در اولین زایمان خود در بیمارستان تأمین‌اجتماعی شریعتی اصفهان، چهارقلو به دنیا آورد و حال عمومی آن‌ها مساعد است. در پی تولد این نوزادان میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، ضمن تبریک به خانواده آنان، اعلام کرد به ازای هر فرزند، هدیه‌ای نقدی به این خانواده پرداخت خواهد شد و با توجه به خانه‌دار بودن مادر چهارقلوها، هزینه یک‌سال حق بیمه زنان خانه‌دار نیز به این خانواده هدیه می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، موسوی افزود؛ با توجه به سیاست‌های جمعیتی، این سازمان تلاش دارد تا در تمامی سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات خود، موضوع راهبردی افزایش جمعیت را مدنظر داشته و از آن حمایت کند. پوشش هزینه‌های خدمات ناباروری، افزایش دوران غرامت بارداری و حذف سقف سه فرزند در پرداخت حق اولاد بازنشستگان و مستمری‌بگیران، نمودهایی از رویکرد این سازمان در حمایت از سیاست‌های جوانی جمعیت است.

براساس این گزارش، «فاطمه طالب» مادر ۲۵ ساله نجف‌آبادی در اولین زایمان خود در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان متعلق به این سازمان، چهار نوزاد پسر به دنیا آورد. «محمد مهربانی» پدر این نوزادان، ۳۷ ساله است و در شهر نجف‌آباد شغل آزاد دارد و بیمه‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی است.

دکتر محمد رجالی مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان اصفهان درباره وضعیت سلامت نوزادان گفت: آن‌ها در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان (NICU) بیمارستان دکتر شریعتی بستری و در شرایط پایدار هستند و تاکنون مشکلی نداشته‌اند.

رجالی با اعلام ‌این‌که این نوزادان از طریق عمل جراحی سزارین به دنیا آمدند، افزود: مادر چهارقلوها برای زایمان از یکی از اتاق‌های زایمان اختصاصی (LDR) این بیمارستان که دارای همه امکانات لازم است و امکان حضور فرد همراه با مادر نیز در آن وجود دارد، استفاده کرد.

وی با اشاره به این‌که پدر چهارقلوها بیمه‌شده سازمان تأمین‌اجتماعی است، اعلام کرد: همه هزینه‌های مربوط به زایمان و نگهداری این نوزادان در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان رایگان است.

رجالی ادامه داد: بخش زایمان بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان از بخش‌های مجهز زایمان در استان است و همه تلاش ما این است که با تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز و فراهم کردن امکان انجام زایمان بدون درد، همه زایمان‌ها در این مرکز به‌صورت طبیعی انجام شود مگر در موارد خاص مانند مورد چهارقلوها که از طریق سزارین انجام شد.

دکتر راحله روح‌الله‌نژاد متخصص زنان و زایمان بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان نیز درباره تولد این نوزادان چهارقلو گفت: بارداری چهارقلو به علت پرخطر بودن برای مادر و هم برای جنین‌ها، نیاز به مراقبت‌های منظم و دقیق دارد که برنامه‌ریزی‌های لازم و هفتگی برای بررسی وضعیت مادر و نوزادان پیش از تولد آنان صورت گرفته بود و مادر و جنین‌ها کاملاً تحت نظر بودند.

متخصص زنان و زایمان این بیمارستان ادامه داد: در هنگام زایمان نیز کلیه پیش‌بینی‌های لازم از قبیل تیم درمان آماده، وجود تجهیزات مورد نیاز، حضور پزشک متخصص اطفال و همچنین آمادگی بخش ان. آی. سی. یو صورت گرفته بود و همه اقدمات لازم برای یک زایمان خوب و ایمن برای مادر فراهم شد.

فائزه آقاداود، سرپرست بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان شریعتی اصفهان نیز با اشاره به اینکه این نوزادان به فاصله یک دقیقه از یکدیگر و با وزن‌ حدود یک کیلو و ۶۰۰ گرم تا یک کیلو و ۷۰۰ گرم در حدود ۳۱ هفتگی سن بارداری متولد شده‌اند، از سلامت نوزادان و پایداری وضعیت آنان و کنترل مستمر وضعیت سلامت آنان توسط دکتر نوشین زمانی متخصص اطفال بیمارستان خبر داد.

در ۱۰ روز ابتدایی سال جاری، ۶۵ مورد زایمان در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان انجام شده است.

کد خبر: 69435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =