آموزش سطوح سه‌گانه دیابت برای پزشکان تامین‌اجتماعی

نخستین دوره آموزش مجازی دیابت برای پزشکان عمومی سازمان تامین‌اجتماعی با همکار پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم در راستای ارتقای ارائه خدمات درمانی بیماران دیابتی برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین، با توجه به اهمیت مراقبت از بیماران دیابتی و ضرورت توان‌مندسازی پزشکان عمومی و ارتقای دانش‌ آنان در حوزه این بیماری، طی توافقی بین سازمان تامین‌اجتماعی، به عنوان دومین نهاد ارائه دهنده خدمات درمانی کشور و پژوهشکده علوم غدد درون‌ریز و متابولیسم، دوره‌های آموزشی با عنوان تشخیص و درمان دیابت در سطوح سه‌گانه منعقد شد.

شایان ذکر است، دکتر عطیه آموزگار، دکتر فریدون عزیزی، دکتر فرزانه سروقدی، دکتر عطیه آموزگار، دکتر هنگامه عبدی و دکتر نازنین مصلحی آموزش این دوره از کلاس‌های مجازی را برعهده داشتند.  

در نخستین دوره این آموزش‌ها در سطح اولیه، مباحثی شامل اصول ده‌گانه پیش‌گیری و مراقبت از دیابت همراه با ارائه آمارهای داخلی و بین‌المللی و تطابق این اصول با نیازها و امکانات کشور، مدیریت داروهای پایین‌آورنده قندخون و سایر داروهای این بیماری، شناخت، بررسی و درمان عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی و شیوه زندگی مطلوب در بیماران دیابتی از سوی پزشکان متخصص ارائه شد.

این برنامه که با مشارکت فعال و مستمر پزشکان همراه بود، در نظر است در سطوح متوسط و پیشرفته برای همین‌ گروه برگزار شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین، دیابت یکی از مهم‌ترین بیماری‌های غیرواگیر است که در سطح جهان فراگیری وسیعی ایجاد کرده و به همراه چاقی در اولویت‌های بهداشتی کشورها قرار دارد.

کد خبر: 7840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =