پاسخگویی تلفنی مسئولان تامین‌اجتماعی به سوال‌های مردمی

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی به اتفاق معاون و کارشناسان این حوزه با همراهی مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تامین‌اجتماعی از مرکز ارتباطات مردمی این سازمان (CRM) بازدید کرد و به مدت دو ساعت به صورت تلفنی به تماس‌های مردمی با سامانه ۱۴۲۰ پاسخ داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین علی‌اکبر ربیع‌زاده در حاشیه بازدید از مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه از ۱۹ آبان امسال، ارائه نخستین خدمت غیرحضوری در طرح ۳۰۷۰ کلید خورد، افزود: این خدمت، کمک‌هزینه ازدواج بود که عملیاتی شد و تا امروز ۲۱ خدمت از خدمات ۳۰۷۰ به صورت کاملا غیرحضوری عملیاتی شده است.

وی با اشاره به گسترش طرح خدمات غیرحضوری ۳۰۷۰ که بر اساس آن با راه‌اندازی ۳۰ سرویس کاملا غیرحضوری از ۷۰ میلیون مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها کاسته شود، افزود: در آغاز این فرآیند، تامین‌ اعتبار دفترچه‌های درمانی از ابتدای خرداد حذف و استحقاق‌سنجی دریافت خدمات درمانی به صورت برخط و غیرحضوری شد.

ربیع‌زاده افزود: به دنبال آن با برگزاری جلسات با معاونت بیمه‌ای، آن دسته از خدمات پرمراجعه مردم که امکان غیرحضوری کردن آن‌ها وجود داشت، استحصال شده و پس از بررسی فرآیندهای موجود، ‌ اصلاح فرآیندها انجام شد تا خدمت مورد نظر آماده ارائه به صورت غیرحضوری شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و آمار و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی، با اشاره به آمار ارائه خدمات غیرحضوری در اجرای طرح ۳۰۷۰، افزود: در قالب این خدمات تاکنون بیش از ۵/ ۲ میلیون سرویس بدون نیاز به تردد مردم و به صورت کاملا غیرحضوری ارائه شده است.

ربیع‌زاده افزود: پیش از این برای دریافت برخی از خدمات تامین‌اجتماعی نیاز به حداقل ۴- ۵ بار تردد وجود داشت؛ اما اکنون در قالب طرح خدمات غیرحضوری، نیاز به تردد وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی از خدمات غیرحضوری تامین‌اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰، افزود: برای مثال، سرویس هدیه ازدواج اکنون به صورت کاملا هوشمند و الکترونیک انجام می‌شود. به گونه‌ای که حتی نیاز به ثبت درخواست برای دریافت هدیه ازدواج وجود ندارد؛ سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که به محض ازدواج یک بیمه شده، سیستم به طور خودکار شرایط را احراز کرده، محاسبات مالی را انجام و سند مربوطه را صادر می‌کند. همچنین پیامک تبریک و پیامک پرداخت هدیه ازدواج و مبلغ آن برای بیمه شده ارسال شده و فرد می‌تواند با مراجعه به بانک هدیه خود را دریافت کند.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و آمار و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی افزود: سایر خدمات تامین‌اجتماعی نیز به همین ترتیب است و خدماتی مانند کمک هزینه کفن‌ودفن، خرید خدمت سربازی، ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی، کنترل خروج از کفالت فرزندان دختر مستمری‌بگیر و ... کاملا به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود.

ربیع‌زاده افزود: ارائه خدمات غیرحضوری جدید درحال حاضر به دلیل پایش خدمات فعلی متوقف شده و لازم است اطلاع‌رسانی و آموزش این ۲۱ خدمت در سطح استان‌ها برای کاربران شعب انجام شود تا مشکلات موجود برطرف و خروجی مناسبی عاید شود.

وی با بیان اینکه در نظر است تا پایان بهمن امسال طرح ۳۰۷۰ به صورت کامل عملیاتی شود، افزود: از ۹ خدمت باقی‌مانده این طرح ۶- ۵ خدمت آماده ارائه است که به محض تایید نهایی رونمایی می‌شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و آمار و محاسبات سازمان تامین‌اجتماعی بیشترین سوال‌های مطرح شده مردمی را از طریق سامانه ۱۴۲۰، درخصوص خدمات بیمه‌ای تامین‌اجتماعی بیان کرد و افزود: تنها ۲۰ درصد سوال‌ها مرتبط با خدمات غیرحضوری ۳۰۷۰ بود.

ربیع‌زاده مسئله اطلاع‌رسانی به مردم را چه در زمینه ارائه خدمات تامین‌اجتماعی و نیز نحوه استفاده از این خدمات در قالب خدمات غیرحضوری مهم دانست و افزود: اطلاع‌رسانی حتی به یکایک افراد می‌تواند تا ۵۰ درصد مشکلات دریافت خدمات تامین‌اجتماعی را  برطرف کند. زیرا عدم اطلاع از خدمات غیرحضوری می‌تواند منجر به چندین‌بار رفت‌وآمد شده و دسترسی به نتایج هدف را با تاخیر مواجه کند.

وی راه‌اندازی طرح ۳۰۷۰ را نتیجه تلاش جمعی کارکنان تامین‌اجتماعی برشمرد و افزود: در اجرای این طرح بسیاری از واحدها از جمله شرکت خدمات ماشینی تامین، حوزه آی. تی سازمان، معاونت بیمه‌ای نقش اساسی داشتند و مدیرعامل سازمان نیز شخصا طرح را رصد کرده و دستورات لازم را صادر می‌کردند.

کد خبر: 8005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =