راهکار تحقق مهارت نقش آفرینی شرکای اجتماعی است

علی اوسط هاشمی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه  بیش از ۶۰ اتحادیه در سطح کشور داریم، گفت: وقتی به این ظرفیت بزرگ توجه کنیم، آن موقع می توانیم به جریان سازی فکر کنیم، زیرا راهکار اساسی در تحقق مهارت در جامعه جلب مشارکت همگانی و نقش آفرینی شرکای اجتماعی است.

به گزارش آتیه آنلاین از سازمان فنی و حرفه ای، اوسط هاشمی در شصت و دومین جلسه هیأت نظارت مرکزی که به دو صورت حضوری و وبیناری برگزار شد، تأکید کرد: باید مشورت را مبنای کار خود قرار دهیم و اگر در کمیسیون های زیر مجموعه هیأت نظارت مرکزی تصمیمی کارشناسی گرفته می شود، باید آن را پذیرفت.

وی افزود: لازم است ابتدا در بازار و صنعت نقش آفرینی کنیم، جایگاه اصلی مهارت، بازار است، اگر این مهم را نهادینه کنیم، به بسیاری از اهداف خود خواهیم رسید.

معاون وزیر تعاون گفت: تقویت نگاه به ارزش مهارت به زمان نیاز دارد، در آغاز راه هستیم و باید توسعه مشارکت شرکای اجتماعی را در اولویت قرار دهیم.

هاشمی، همچنین افزود: دستورالعمل ها باید طوری تدوین و تصویب شوند که مشارکت ها را توسعه دهند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در ادامه بر ضرورت ترویج  فرهنگ مهارت آموزی و مهارت افزائی تاکید کرد.

وی تأکید کرد: باید مشورت را مبنای کار خود قرار دهیم، اگر در کمیسیون های زیر مجموعه هیأت نظارت مرکزی تصمیمی کارشناسی گرفته می شود، باید آن را پذیرفت و مبنا قرار داد و تنها در صورتی که تصمیمات در کمیسیون ها مورد اختلاف است، هیات نظارت مرکزی می تواند ورود کند.

در ادامه علیرضا حاتم زاده، معاون آموزش سازمان گفت: در تعیین شهریه های دوره های آموزشی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای  سال ۱۳۹۹ همه عوامل دیده شده است و مبنایی برای تعیین شهریه دوره های آموزشی سال ۱۴۰۰ قرار گرفته است.

در این نشست اعضای هیأت نظارت مرکزی دو بخش دولتی و خصوصی سازمان، نظرات موافق و مخالف خود را در خصوص مدل تعیین شهریه های آموزشی برای سال ۱۴۰۰ اعلام کردند.

کد خبر: 9305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =