متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دستاورد بزرگی است

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان به نوعی با رد دیون دولت گره خورده است. این کار بزرگی بود که با رای زنی با دولت و مجلس و پیگیری زیاد، ۸۹ هزار میلیارد تومان، بابت رد دیون و پشتوانه متناسب سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که ۶۵ درصد آنها حداقل بگیر هستند، وارد بودجه سنواتی شد.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، با اشاره به فعالیتهای انجام شده برای درج رقم تادیه مطالبات سازمان از دولت در لایحه بودجه سال جاری گفت: در سال گذشته وقتی لایحه بودجه سال جاری به مجلس رفت، کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با ریاست مجلس، کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون تلفیق مجلس جلسات متعدد برگزار کرد و سه جلسه هم با آقای نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم.

وی افزود: در ابتدا دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰، مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان برای چند آیتم در نظر گرفته بود که یکی از آنها متناسب سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی بود.

وی ادامه داد: با پیگیری های سازمان تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و همچنین مساعدت دولت و مجلس، نهایتا آن ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و سهم تامین اجتماعی از قانون بودجه امسال ۸۹ هزار میلیارد تومان شد.

وی تصریح کرد: با شروع مرحله دوم متناسب سازی مستمری ها، نگاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی این بود که هر طوری شده مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به بازنشستگان کشوری نزدیک شود تا احساس تبعیضی که ممکن بود بین بازنشستگان دستگاه های مختلف باشد از بین برود.

وی با بیان این که در مرحله دوم متناسب سازی مستمری ها، اگر احساس تبعیضی هم بود از بین رفت، گفت: حداقل بگیران تامین اجتماعی در مرحله دوم متناسب سازی تقریبا همسو با حداقل بگیران صندوق بازنشستگان کشوری شدند و میانه بگیران و سایر سطوح هم با ضریب های خاصی، به آنها نزدیک شدند.

وی افزود: می شود گفت متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان به نوعی با رد دیون دولت گره خورده است. این کار بزرگی بود که توانستیم با رایزنی با دولت و مجلس و پیگیری زیاد، ۸۹ هزار میلیارد تومان را بابت رد دیون و پشتوانه متناسب سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که ۶۵ درصد آنها حداقل بگیر هستند، وارد بودجه سنواتی کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای به شکل ویدئوکنفرانس با حضور وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برای مدیران کل استانی تامین اجتماعی و روسای کانون های بازنشستگی کشور، گفت: هدف از برگزاری جلسه این بود تا متناسب سازی مرحله دوم را تشریح کنیم.

وی افزود: ما از مدیران کل استانی و ۳۵۰ کانون بازنشستگان خواستیم تا از طریق رسانه ها با مردم صحبت و آنها را توجیه کنند که چه کارهایی صورت گرفته است. چون متناسب سازی مستمری ها دستاورد بزرگی است.

کد خبر: 15622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 10 =