۵۰ هزار مرکز درمانی در اختیار بیمه‌شدگان

سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم از طریق ۳۷۸ مرکز درمانی شامل ۷۰ بیمارستان، پنج مرکز جراحی محدود، پنج مرکز دندانپزشکی مستقل، ۸۳ پلی‌کلینیک تخصصی، ۱۲۱ درمانگاه تخصصی، یک مرکز طب سالمندان و ۹۰ درمانگاه عمومی ‌به جمعیت بیمه‌شده خدمات درمانی ارائه می‌کند. این سازمان در بخش درمان غیرمستقیم نیز از طریق خرید خدمت از ۵۰ هزار مرکز بستری و سرپایی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان را تأمین‌ می‌کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، به گفته مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، این مراکز شامل ۹۰۰ بیمارستان، ۲ هزار پلی‌کلینیک و درمانگاه، ۱۳۰ دی‌کلینیک و ۲هزار و ۵۰۰ مرکز بهداشتی درمانی است.

دکتر شهرام غفاری تصریح کرد: «همچنین ۲۴ هزار و ۴۰۰ پزشک و دندانپزشک شامل ۱۰ هزار پزشک عمومی، ۱۱ هزار و ۵۰۰ پزشک متخصص و فوق‌تخصص و ۲ هزار و ۹۰۰ دندانپزشک با تأمین‌اجتماعی طرف قرارداد هستند.»

وی با اشاره به مراکز پاراکلینیک‌ طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی ادامه داد: «۱۱ هزار داروخانه و ۱۰ هزار مرکز تشخیصی، تصویربرداری و درمانی مستقل شامل ۲ هزار و ۳۰۰ آزمایشگاه، ۲ هزار و ۳۰۰ رادیولولژی، ۴۰۰ مرکز سی‌تی‌اسکن، ۲۴۰ مرکز ام. آر. آی، ۲ هزار و ۸۰۰ فیزیوتراپی، ۸۰ مرکز سنگ‌شکن و... طرف قرارداد با تأمین‌اجتماعی هستند و به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.»

اینک با شیوع کرونا در دنیا و همچنین کشور ما، دسترسی به خدمات درمانی مهمترین نیاز مردم به شمار می‌رود و سازمان تأمین‌اجتماعی دست یاری به سوی نظام سلامت کشور گشوده و با پوشش خدمات درمانی، تشخیصی و دارویی، بیمه‌شدگان نقش مؤثری در رفع نیازهای درمانی مردم ایفا می‌کند.

بر اساس اظهارات مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، سازمان علاوه بر اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به کرونا را در مراکز درمانی متعلق به سازمان بستری و درمان کرده، از هرگونه اقدامی ‌برای تأمین دارو و سایر خدمات درمانی مورد نیاز این بیماران در بیمارستان‌های دولتی، دانشگاهی و حتی خصوصی طرف قرارداد نیز دریغ نکرده است و هر خدمتی که به ‌تأیید و تصویب شورایعالی بیمه رسیده باشد، تحت پوشش قرار گرفته است.

غفاری تصریح کرد: «در سال ۹۸ از مجموع جمعیت بیمه‌شده حدود ۴۵ میلیونی تحت پوشش، به طور متوسط سالانه ۵ میلیون نفر از خدمات بستری استفاده کرده‌اند که حدود ۴ میلیون مورد بستری از طریق خرید خدمت از مراکز طرف قرارداد انجام شده است. از سوی دیگر، سازمان سالیانه پاسخگوی بیش از ۵۰۰ میلیون مراجعه سرپایی است که ۳۵۰ میلیون مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد رخ داده است. از این تعداد نزدیک به ۱۲۰ هزار مراجعه به پزشکان و دندانپزشکان و بیش از ۲۳۰ هزار مراجعه به واحدهای دارویی و مراکز پاراکلینیکی بوده است.»

تعرفه پذیرش بیماران کرونایی

تعرفه خدمات مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی به نحوی است که اگر بیمه‌شده برای درمان بستری به مراکز درمانی غیر طرف قرارداد مراجعه کند، ۹۰ درصد کل هزینه‌های درمانی بیمار بر اساس تعرفه‌های مصوب دولتی از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

همچنین اگر مراجعه بیمه‌شده برای درمان بستری به مراکز درمانی دولتی و خصوصی طرف قرارداد با معرفی سازمان باشد، ۱۰۰ درصد هزینه‌های درمانی بیمار برابر تعرفه‌های مصوب دولتی به عهده سازمان خواهد بود. همچنین در صورتی که بیمه‌شده برای خدمات سرپایی به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه کند، ۳۰ درصد هزینه به عنوان فرانشیز توسط بیمه‌شده پرداخت می‌شود و در صورتی که مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد به صورت اورژانس باشد، کل هزینه‌ها بر اساس تعرفه دولتی توسط سازمان پرداخت می‌شود.

کد خبر: 32210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =