وزارت رفاه در رفع محرومیت سیستان و بلوچستان کمک کند

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت : وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رفع محرومیت و فقر و بیکاری در استان سیستان و بلوچستان به ما کمک کند.

حسینعلی شهریاری در گفتگو با آتیه آنلاین افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت های معتبر و هلدینگ های  زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی می توانند با استفاده از ظرفیت های خود درصنایع دریایی و کشتیرانی، صنایع هوایی و زمینی، از امکانات بالقوه استان نیز استفاده کنند و با نیروی انسانی بیکار و ارزان قیمت این استان، این امکانات را به فعل تبدیل کنند و گام بلندی در رفع محرومیت زدایی استان سیستان و بلوچستان  بردارند.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان جوان ترین استان کشوراست، گفت : نرخ بیکاری واقعی در کشور متعلق به این استان است و ما از وزارت رفاه و تامین اجتماعی خواستاریم که با سرمایه گذاری در سطح استان در رفع بیکاری نیروی های جوان گام بردارد و نرخ بیکاری را کاهش دهد و اشتغال قابل توجهی درصنعت و حوزه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و آبزی‌پروری ایجاد کند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان علی رغم اینکه استان پهناوری است و دارای منابع و معادن عظیم معدنی و فلزی از جمله  طلا، آنتیموان و منیزیت است، مزیت دسترسی  به اقیانوس و دریا را نیز دارد ودارای  آب و هوای متنوع و میوه ها و محصولات گرمسیری است اما متاسفانه نه در بخش خصوصی و نه در بخش دولتی سرمایه گذاری چشمگیری در این منطقه وجود نداشته و تلاش قابل توجهی در راستای محرومیت زدایی از این استان شکل نگرفته است.


شهریاری با اشاره به وجود برخی شرارت های دشمنان در مرزهای کشوردر گذشته  که از سوی کشورهای عربستان، امارات، اسرائیل و منافقین در مرزهای شرقی ایجاد می شد گفت : سیستان و بلوچستان منطقه ای  بسیار راهبردی در راستای دسترسی به عمق منطقه آسیا از سوی بیگانگان است که به این منطقه چشم طمع داشته و دارند و تاثیر راهبردی در سطح بین المللی دارد.

وی افزود: خیلی از دولتمردان قبلی با این دید منفی و در برخی موارد به غلط، توجهی به این استان نداشته و همچنان با وجود امنیت در مرزها به خاطر مسائل امنیتی به این استان توجهی نمی کردند.

وی افزود : امیدواریم دولت فعلی از فرصت های سرمایه گذاری استان استفاده کند و گام بلندی برای رفع محرومیت این استان جوان برداشته شود و شاهد رونق و توسعه پایدار اقتصادی و اشتغال زایی شویم.
این نماینده مجلس  در ادامه افزود: در حال حاضر امنیت در مرزها پایدار است ودولت می تواند شرایط  ممتازی برای تصدی نقش بازرگانی و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیا ایجاد کند.

وی افزود: قرار گرفتن مرزها در حصار امنیتی و انتظامی و کنترل های شدید نظامی موجب از بین رفتن فرصت ها و نابودی امکانات و ظرفیت های بالقوه و بالفعل منطقه می شود اما در حال حاضر مرزها درامنیت پایدارهستند و امیدواریم سرمایه گذاران با دید مثبت قدم بردارند.

نماینده مردم زاهدان در پایان به توسعه زیرساخت ها در استان اشاره کرد و گفت: در استان ما کارهای زیادی در زمینه عمرانی از قبیل توسعه راه آهن، گاز و جاده در حال انجام است و وجود دریا و اقیانوس نیز قابلیت ایجاد اشتغال صدها هزار نفر نیروی کار را دارد.

مصاحبه از: فهیمه محمدخانی

کد خبر: 50655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =