تامین‌اجتماعی مظهر عدالت و امنیت

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، «تامین‌اجتماعی» را مظهر استقرار امنیت، تضمین کننده عدالت اجتماعی و سبب آرامش خاطر و عزت نفس بیمه‌شدگان توصیف کرد که خدمات آن نقش بسزایی در حمایت از اقشار مولد جامعه در برابر مخاطرات ناشی از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی دارد.

دکتر روح‌اله سهرابی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به جمعیت بیش از ۹۷۰ هزار نفری استان، افزود: بیش از ۶۷ درصد جمعیت استان زیر پوشش خدمات درمان تامین‌اجتماعی قرار دارد و این مدیریت به دو شیوه خرید خدمت (درمان غیرمستقیم) و ارائه خدمت (درمان مستقیم) به بیمه‌شدگان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی اظهار کرد: در بخش درمان مستقیم، خدمات به صورت رایگان در ۱۲ مرکز شامل سه بیمارستان امام خمینی(ره) اراک، شهید دکتر چمران ساوه و شازند، یک پلی‌کلینیک تخصصی شبانه‌روزی ابن‌سینا، ۸ درمانگاه شامل درمانگاه شماره ۳ اراک، درمانگاه ساوه، درمانگاه قدس اراک، درمانگاه محلات، درمانگاه یادگاران امام خمینی(ره) خمین، درمانگاه دلیجان، درمانگاه پروفسور حسابی تفرش و درمانگاه زرندیه در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، گفت: در بخش درمان غیرمستقیم نیز تامین‌اجتماعی با بیش از ۷۰۰ مرکز شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، مطب‌های پزشکان و سایر مراکز تشخیصی و درمانی استان جهت دست‌یابی بیمه‌شدگان به خدمات درمانی متنوع و تخصصی، طرف قرارداد است.

سهرابی با اشاره به خدمات تامین‌اجتماعی در همه‌گیری کرونا به بیمه‌شدگان استان، تصریح کرد: این مدیریت از آغاز همه‌گیری این بیماری همراستا با قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل، تدابیر لازم را برای استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز درمانی به منظور خدمت‌رسانی به بیماران کووید۱۹ اتخاذ کرد و از سوی دیگر برای استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز درمانی استان‌ برای درمان بیماران کرونا، همکاری و هماهنگی مناسبی را با دانشگاه علوم‌پزشکی انجام داد.

وی با بیان اینکه با شروع همه‌گیری ویروس منحوس، بیمارستان شهید چمران تامین‌اجتماعی به عنوان مرکز درمانی اصلی پذیرش بیماران کرونا در شهر ساوه تعیین شد، ادامه داد: همچنین سایر مراکز تامین‌اجتماعی نیز بیماران کرونا را پذیرش، پایش و درمان می‌کردند و در آغاز همه‌گیری، ۹۵ تخت بیمارستانی و ۱۳ تخت ویژه برای بستری بیماران کووید۱۹ درنظر گرفته شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، افزود: در بیمارستان امام خمینی اراک ۳۲ تخت ایزوله و ۶ تخت ویژه، بیمارستان شهید دکتر چمران ساوه ۴۶ تخت ایزوله و ۶ تخت ویژه و بیمارستان تامین‌اجتماعی شازند ۱۷ تخت ایزوله و یک تخت ویژه برای بیماران کرونا اختصاص یافت.

اولین شهید مدافع سلامت استان

سهرابی اظهار کرد: اولین شهید مدافع سلامت استان مرکزی به نام «شهید علی شاه‌محمدی» از پرستاران بیمارستان تامین‌اجتماعی امام خمینی(ره) است که در اواخر تیر ۱۳۹۹ در راه دفاع از سلامت هموطنان به دیدار حق شتافت.

وی با بیان اینکه کارکنان مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان مرکزی از آغاز شیوع ویروس کرونا همگام با سایر کادر درمانی کشور در راه دفاع از سلامت هموطنان به میدان مبارزه با این ویروس آمده‌اند، گفت: این مدیریت با همیاری اعضا، در شرایط همه‌گیری خدمات درمانی مورد نیاز بیماران کووید۱۹ و سایر بیماران را ارائه کرده و برای حفظ سلامت مردم به قیمت جان، پای کار آمدند و بحمدلله سرفراز از این بحران عبور کردند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، تصریح کرد: از آغاز همه‌گیری تاکنون بیش از ۹۰۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های تامین‌اجتماعی استان مرکزی بستری شده‌ و درمان‌های لازم را دریافت کرده‌اند؛ حدود ۹۵ درصد این بیماران پس از طی شدن مراحل درمان با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سهرابی ادامه داد: مراکز درمانی تامین‌اجتماعی با دارا بودن بهترین امکانات، تجهیزات پزشکی، هتلینگ و کارکنان متعهد و متخصص همواره آماده خدمت رسانی به هموطنان است.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان، افزود: درحال حاضر تمامی شهرستان‌های استان مرکزی از وضعیت قرمز و نارنجی خارج شده و طبق آخرین اعلام این رنگ‌بندی، ۱۰ شهرستان اراک، خنداب، ‌ دلیجان، زرندیه، شازند، محلات، آشتیان، تفرش، فراهان و کمیجان همچنان در وضعیت زرد و دو شهرستان ساوره و خمین مانند هفته گذشته در وضعیت آبی قرار دارند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، اظهار کرد: در روزهای اخیر شمار مراجعه کننده‌های سرپایی و بیماران بستری کرونا کاهش چشمگیری داشته و می‌توان گفت، شرایط بیماری کووید۱۹ در استان اکنون پایدار است؛ به طوری که در یکی دو روز گذشته، تعداد بستری شدگان کرونا به ۱۶ بیمار رسیده است.

سهرابی گفت: این مهم به واسطه تعامل و همکاری مردم و مسئولان و نیز حاصل زحمات و عملکرد مثبت کادر بهداشت و درمان است که جای تقدیر دارد. همچنین انجام واکسیناسیون فراگیر مردم در کشور و این استان نیز یکی از دلایل مهم مدیریت و مهار چشمگیر این بیماری بوده است.

وی تصریح کرد: هرچند درحال حاضر هیچکدام از شهرستان‌های استان مرکزی به لحاظ کرونا در وضعیت قرمز قرار ندارد، اما کوچک‌ترین سهل‌انگاری می‌تواند وضعیت استان را به حالت قرمز بازگرداند؛ به همین دلیل باید اقدامات پیشگیرانه از سوی شهروندان همواره مورد توجه قرار گیرد.

دسترسی بیماران به دارو

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، با بیان اینکه خوشبختانه درحال حاضر هیچ کمبودی در زمینه تامین دارو وجود ندارد، ادامه داد: اقلام مورد نیاز بیماران به مقدار کافی در دسترس آن‌ها قرار دارد. همچنین داروهای موثر در درمان کرونا و سرم نیز به مقدار مورد نیاز وجود دارد؛ به نحوی که اگر با موج جدیدی از بیماری روبه‌رو شویم، می‌توانیم پاسخگوی نیازهای بیماران باشیم. در دوران همه‌گیری نیز خوشبختانه با ذخیره‌سازی مناسب و تعامل با دانشگاه علوم‌پزشکی استان برای تامین‌ دارو با مشکل جدی مواجه نشدیم.

آمار خدمات درمانی  

سهرابی درخصوص آمار ارائه خدمات درمانی تامین‌اجتماعی در استان، افزود: در سال ۱۴۰۰ این مدیریت با دراختیار داشتن ۳۳۲ تخت فعال بستری به بیش از ۲۹ هزار بیمار خدمات بستری و جراحی ارائه کرده است. همچنین ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار مراجعه سرپایی اعم از ویزیت، خدمات تشخیصی و درمانی به مراکز درمانی ملکی در این بازه زمانی انجام شده است.

وی اظهار کرد: از این تعداد یک میلیون و ۸۰۰ هزار ویزیت توسط پزشکان در مراکز ملکی انجام شده و حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار خدمت سرپایی تشخیصی و درمانی به بیماران ارائه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی، گفت: همچنین سال گذشته تعداد ۱۴ هزار و ۲۰۰ مورد جراحی در مراکز بستری و ۴ هزار و ۴۲۰ زایمان در مراکز ملکی انجام شده است که ۷۶ درصد زایمان‌ها طبیعی بوده است.

سهرابی با بیان اینکه خدمات پزشکی و درمانی یکی از نیازهای ضروری بیمه‌شدگان را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تامین‌اجتماعی نقطه امیدی برای بیمه‌شدگان استان به شمار می‌رود. به ویژه اینکه هزینه‌های درمانی یکی از اقلام مهم در سبد هزینه‌های خانوار به حساب می‌آید و ارائه خدمات درمانی توسط تامین‌اجتماعی بار سنگینی را از دوش کارگران برمی‌دارد.

وی ادامه داد: تامین‌اجتماعی مظهر استقرار امنیت، تضمین کننده عدالت اجتماعی و سبب آرامش خاطر و عزت نفس بیمه‌شدگان است و نقش بسزایی در حمایت از قشر مولد جامعه در برابر مخاطرات ناشی از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی برعهده دارد.

  

کد خبر: 50744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =