مشوق‌ها شامل کارفرمایان خوش حساب شود

مدیرکل سابق امور مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه مشوق‌های بیمه‌ای شامل حال کافرمایان خوش حساب شود، گفت: باید کارفرمایانی که در پرداخت حق بیمه به سازمان تأمین اجتماعی خوش حساب هستند شرایط خوب برای آنها برقرار باشد.

محمدعلی جنانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار داشت: نباید معافیت‌های بیمه‌ای را به کارفرمایان بدحساب ارائه داد و بجای اینکه جریمه کارفرمایان بدحساب را از بین ببریم باید کارفرمایان خوش حساب را مورد تشویق قرار دهیم و در واقع نگاه‌ها باید به سمت تشویق کارفرمایان خوش حساب باشد.
وی همچنین در ادامه تصریح کرد: زمانی که جریمه کارفرمای بدحساب بخشیده می‌شود، این کارفرمایان دیگر به دنبال پرداخت به موقع حق بیمه تأمین اجتماعی نخواهد بود، به این علت که تصور می‌کند در نهایت بخشش شامل حال وی خواهد شد.
این کارشناس حوزه تأمین اجتماعی تصریح کرد: پس باید نگاه‌ها و روش‌ها را تغییر داد و به سمت ارائه سیاست‌های تشویقی کارفرمایان خوش حساب برویم و برای آنها ستاره بگذاریم و متناسب با شاخص‌ها کارگاه ها و کارفرمایان را تقسیم‌بندی کنیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: کارفرمایانی که در ارتباط با صنعت بیمه نقش خود را به خوبی ایفا کرده و حق بیمه را به موقع به حساب تأمین اجتماعی واریز می‌کنند، خسارت کمتری به سازمان وارد کرده و خود نیز مشمول جریمه کمتری می‌شوند و از طرف این کارفرمایان نیز کمتر ایجاد حادثه، بیماری و غرامت می‌شود، باید به این کارفرمایان پاداش داده شود.
مدیرکل سابق امور مستمریهای سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه باید برای کارفرمایان خوش حساب مشوق و برای کارفرمایان بدحساب جریمه در نظر گرفته شود، بیان داشت: از محل جریمه‌ای که برای کارفرمایان بدحساب به دلیل عدم واریز به موقع حق بیمه درنظر گرفته می‌شود، باید برای کارفرمایان خوش حساب مشوق‌هایی لحاظ شود.
جنانی اضافه کرد: اگر کارفرمای بدحساب بخشیده شود به طور یقین کارفرمای خوش حساب هم با نگاه به شرایط، بدحساب خواهد شد، بنابراین اگر نگاه‌ها و شرایط را تغییر دهیم، کارها درست می شود اما اکنون باید به این شیوه عمل کرد که کارفرمای بدحساب بخشیده نشود و کارفرمای خوش حساب تشویق شود.

مصاحبه از: مهناز بیرانوند

کد خبر: 50961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =