کرونا هنوز تمام نشده/ فرهنگ پیشگیری حفظ شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا گفت: فرهنگ پیشگیری از کرونا را حفظ کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی صبح امروز (شنبه ۲۸ خرداد) با حضور در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک، با اشاره به موفقیت‌های وزرات بهداشت، کادر درمان و پزشکی در مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: کرونا هنوز به پایان نرسیده و با توجه به وضعیت و تغییراتی که ویروس پیدا کرده است، آماده‌باش خود را حفظ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه اخیرا در پرتغال ویروس کرونا به شکل دلتا تغییر شکل داده است، ادامه داد: باید آماده‌باش خود را حفظ و مراقبت کنیم. در محیط‌های بسته این مراقبت شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد و اکنون در همه جای دنیا ماسک زدن در هواپیماها اجباری است؛ چرا که در محیط‌های بسته خطر انتشار ویروس بیشتر است.

عین‌اللهی تاکید کرد: با تغییر فصل یعنی در فصل‌های پاییز و زمستان باید مراقبت‌های کرونایی بیشتر شود؛ قبل از کرونا هر ساله در ماه‌های شهریور و مهر افرادی را که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند، به تزریق واکسن آنفلوآنزا تشویق می‌کردیم و اکنون معتقدیم این مسأله درباره ویروس کرونا نیز صادق است.

وی تاکید کرد: افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند حتما همراه با تغییرات فصل باید واکسن دریافت کنند.

عین‌اللهی اضافه کرد: به آن دسته از افرادی هم که هنوز دز سوم واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، توصیه می‌کنیم حتما نسبت به دریافت دز سوم اقدام کرده و افرادی که سن بالای ۶۵ سال یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند دز چهارم واکسن را دریافت کنند.

وزیر بهداشت، در پاسخ به پرسش مجری مبنی بر اینکه گفته می‌شود ۱۴ میلیون نفر هنوز هیچ دزی از واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، گفت: ۹۵ درصد دز اول واکسن کرونا، ۸۵ درصد دز دوم و ۵۵ درصد از مردم دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. بنابراین متوسط تزریق واکسن کرونا در کشور ما ۷۶ درصد است.

وی گفت: همین امر توانسته با تزریق واکسن‌های با کیفیت، در کشور ایمنی ایجاد کند.

عین‌اللهی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت این ویروس باز به بهانه‌ای جهش کند و این آتش زیر خاکستر باشد، افزود: بله احتمال دارد. به همین دلیل است که هنوز پایان کرونا اعلام نشده است.

وزیر بهداشت افزود: بنابراین وقتی فرهنگ پیشگیری و مقابله با کرونا در کشوری سست شود یا از بین برود، برقراری مجدد آن بسیار دشوار خواهد بود که این اتفاق در آمریکا افتاد و پایین بودن کیفیت واکسن‌ها و عدم حمایت مردم در این کشور سبب شد تا مرگ و میر روزانه ناشی از ویروس کرونا در حال حاضر از ۳۰۰ نفر هم بالاتر برود.

کد خبر: 50983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =