۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 50993
نگاهی به آمار بیمه‌شدگان شاغل

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که ۴۰درصد از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در ۹ماهه سال ۱۴۰۰، بیمه شدگان اصلی هستند که ۸۹ درصد آنها را بیمه شده شاغل تشکیل می دهند.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، براساس گزارش مرکز برنامه ریزی و اطلاعات راهبردی وزارت کار، از مجموع بیمه شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در ۹ماهه سال گذشته، ۹/ ۳۹درصد از بیمه شدگان، بیمه شدگان اصلی هستند که حدود ۹/ ۸۸درصد آن ها را بیمه شدگان شاغل تشکیل می دهند.

آمار بیمه شدگان شاغل سازمان تامین اجتماعی طی این مدت همچنین گویای آن است که بیشترین سهم متعلق به بیمه شدگان اجباری با ۷۸درصد و پس از آن رانندگان، حرف و مشاغل آزاد و کارگران ساختمانی است.

به موجب این گزارش، آمار بیمه شدگان شاغل سازمان تامین اجتماعی در ۹ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۷ افزایش یافته است، به نحوی که تعداد بیمه شدگان شاغل از ۱۲ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۹۷۹ نفر در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۳ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۵۶۳ نفر افزایش یافته و این افزایش در حرف و مشاغل آزاد شاغل و کارفرمایان صنفی بیشترین نمود را داشته است. اما در مربیان مهدهای کودک، معلمان حق التدریس، اعضای صندوق نظام دامپزشکی، کارگران ساختمانی، رانندگان، باربران و خادمان مساجد با روند کاهشی همراه بوده است.

کد خبر: 50993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =