افزایش ۴ درصدی قرارداد تامین‌اجتماعی با پزشکان سمنان

معاون خرید راهبردی مدیریت درمان استان سمنان در تشریح روند پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران خاص گفت: علی‌رغم اینکه سهم سازمان در هزینه‌های دارویی طبق مصوبه هیئت دولت ۷۰ درصد است، سازمان تامین اجتماعی هزینه برخی داروهای خاص را بیشتر از سهم مصوب پرداخت می‌کند. به عنوان مثال برخی داروهای پیوند تا ۹۵ درصد و برخی داروهای شیمی درمانی یا ام اس تا ۹۰ درصد پرداخت می‌شود.

دکتر حسن پیوندی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی نخستین خریدار خدمات درمانی و دومین تولید کننده درمان در کشور به شمار می‌رود و در هر دو بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم از جایگاه خوبی برخوردار است اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در پاندمی کرونا عمده هزینه‌های بستری و سرپایی مراجعه کننده‌ها را تقبل و پرداخت کرده است.

وی افزود: هزینه‌های درمان کرونا در بخش سرپایی قابل تفکیک نیست؛ اما در بخش بستری در سال ۱۴۰۰ حدود ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه صرف شد.

معاون خرید راهبردی مدیریت درمان استان سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۹۱ مرکز درمانی و تشخیصی شامل ۱۶۵ پزشک، ۹۱ داروخانه، ۸۱ پاراکلینیک ۴۳ درمانگاه، ۱۰ بیمارستان و یک مرکز جراحی محدود با تامین اجتماعی استان سمنان قرارداد همکاری‌ دارند که آمار پزشکان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است، گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۹ هزار پرونده بستری و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نسخه سرپایی رسیدگی و پرداخت شده است.

پیوندی ادامه داد: میانگین زمان رسیدگی به نسخ سرپایی و پرونده‌های بستری پس از پذیرش در معاونت خرید راهبردی، ۳۰ روز است.

وی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد گفت: پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد برای مراکز دانشگاهی تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ و برای سایر مراکز درمانی و تشخیصی‌ تا پایان دی ماه ۱۴۰۰ انجام شده است.

معاون خرید راهبردی مدیریت درمان استان سمنان در تشریح روند پرداخت هزینه‌های درمانی بیماران خاص عنوان کرد: پرونده بیمارانی که در بیمارستان‌های غیرطرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی بستری می‌شوند در صورتی که شامل خدمات غیر بیمه‌ای نظیر اعمال زیبایی و ... نباشد طبق تعرفه دولتی قابل پرداخت است. از سوی دیگر، بیماران دیالیزی، تالاسمی ماژور و هموفیلی جزو بیماران خاص طبقه بندی شده و هزینه‌های درمانی آنها بر اساس ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی و بدون کسر فرانشیز قابل پرداخت است.

وی اضافه کرد: همچنین علی‌رغم اینکه سهم سازمان در هزینه‌های دارویی طبق مصوبه هیئت دولت ۷۰ درصد است، سازمان تامین اجتماعی هزینه برخی داروهای خاص را بیشتر از سهم مصوب پرداخت می‌کند. به عنوان مثال برخی داروهای پیوند تا ۹۵ درصد و برخی داروهای شیمی درمانی یا ام. اس تا ۹۰ درصد پرداخت می‌شود. در حوزه درمان ناباروری نیز برخی خدمات از طریق عقد قرارداد با مراکز دانشگاهی در تعهد قرار گرفته است.

پیوندی درباره نسخه‌نویسی الکترونیک و تاثیر آن بر عقد قرارداد با پزشکان گفت: در صورتی که پزشکی تمایل به عقد قرارداد داشته باشد از طریق سامانه نسخه الکترونیک درخواست خود را ارائه می‌کند که این درخواست‌ها به صورت روزانه از سوی معاونت خرید راهبردی رصد و با پزشک تماس گرفته می‌شود تا درباره مدارک مورد نیاز و ... توضیحاتی به وی ارائه ‌شود. پس از آن عقد قرارداد در چارچوب ضوابط انجام می‌شود.

کد خبر: 51005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =