استقبال پزشکان از همکاری با تامین‌اجتماعی

معاون خرید راهبردی و اسنادپزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه در ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک و وجود مشوق‌هایی مانند پرداخت آنلاین و عدم وجود سقف برای ارائه ویزیت و خدمات، استقبال زیادی دیده می‌شد گفت: هم اکنون نیز به دلیل الزام دانشگاه به عقد قرارداد، تعداد مراکز متقاضی عقد قرارداد به دلیل تمدید پروانه فعالیت رو به افزایش است.

دکتر علی‌اکبر مشهدی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی با تعهد قرارداد کلیه اعمال و خدمات درمانی مطابق کتاب ارزش نسبی و استانداردهای علمی درکلیه مراکز طرف قرارداد به خرید خدمت می‌پردازد اظهار کرد: همچنین بیمه‌شدگان مراجعه‌کننده به مراکز غیرطرف قرارداد سازمان نیز همین هزینه خدمات را مطابق دستورالعمل‌های موجود از طریق واحد خسارت متفرقه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد در استان در اسفند ۹۹، ۸۴۰ مرکز بوده که در اسفند ۱۴۰۰ به ۸۷۹ مرکز رسیده است، درباره تاثیر اجرای نسخه الکترونیک در میزان انعقاد قراردادها گفت: در ابتدای اجرای طرح نسخه الکترونیک و وجود مشوق‌هایی مانند پرداخت آنلاین و عدم وجود سقف برای ارائه ویزیت و خدمات، استقبال زیادی دیده می‌شد؛ هم اکنون نیز به دلیل الزام دانشگاه به عقد قرارداد، تعداد مراکز متقاضی عقد قرارداد به دلیل تمدید پروانه فعالیت رو به افزایش است.

معاون خرید راهبردی و اسنادپزشکی استان مرکزی افزود: در حوزه اسناد پزشکی حدود ۵.۵ میلیون نسخه سرپایی و ۱۰۷ هزار پرونده بستری رسیدگی و پرداخت شده است.

مشهدی درباره وضعیت پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد نیز اظهار کرد: وضعیت پرداخت از ابتدای طرح تا اواخر سال ۱۴۰۰ به صورت آنلاین و پرداخت ۸۰ درصد سهم سازمان ظرف ۲۴ ساعت بوده و از اواخر سال گذشته طبق اعلام سازمان تامین اجتماعی مقرر شده است که به صورت ماهانه و تا پانزدهم ماه بعد واریز شود.

وی افزود: مدت رسیدگی به اسناد سرپایی مراکز طرف قرارداد حداکثر۶۰ روز و مدت زمان رسیدگی به اسناد بستری حداکثر۹۰ روز از زمان پذیرش است که در حال ارتقای این زمان بر اساس شاخص‌های سازمانی هستیم.

معاون خرید راهبردی و اسنادپزشکی استان مرکزی با اشاره به وضعیت پرداخت خسارات در حوزه درمان بیماران خاص و برخی خدمات جدید چون درمان ناباروری نیز گفت: تمام خدمات بستری مورد تعهد سازمان در بخش بستری در مراکز غیر طرف قرارداد از طریق واحد خسارت متفرقه و بر اساس نرخ تعرفه‌های دولتی قابل محاسبه و پرداخت است. همچنین موارد  پرداختی بیمار در خصوص تجهیزات مصرفی در بیمارستان‌های طرف قرارداد مانند آندوپروتز و لنز نیز قابل محاسبه و پرداخت است.

مشهدی افزود: در بخش سرپایی کیسه کلوستومی – شیمی درمانی و رادیوتراپی و مواردی که در استان خدمت سرپایی وجود ندارد قابل محاسبه و پرداخت نیست. در خصوص خدمات ناباروری نیز بر اساس ابلاغیه سازمان پرداخت هزینه خدمات ناباروری  IUI و IVF و IGI از سال ۱۴۰۰ قابل محاسبه و پرداخت است.

وی در تشریح خدمات تامین اجتماعی به بیماران کرونایی گفت: خدمات سازمان جهت بیماران کرونایی از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا شامل خدمات تشخیصی سی تی اسکن ریه و آزمایش کووید ۱۹ و خدمات بستری بر اساس پروتکل‌های ابلاغی سازمان و وزارت بهداشت است که از ابتدای سال ۱۳۹۸ بوده و تعداد کل بستری در مراکز طرف قرارداد بستری و خصوصی ۲۲ هزار و ۹۶۹ مورد بوده است.

کد خبر: 51010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =