پوشش ۱۰۰ درصدی نسخه الکترونیک/ کاهش زمان رسیدگی به اسناد پزشکی

سرپرست معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تقریبا اکثر پزشکان استان با ما طرف قرارداد هستند گفت: با آنها که درخواست داده‌اند عقد قرارداد کرده‌ایم و اکنون تمام نسخ را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهند و پوشش ما در نسخه الکترونیک تقریبا کامل است.

ایرج محمدی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، آماری از مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری ارائه و اظهار کرد:‌ با ۵۵۸ مرکز درمانی طرف قرارداد هستیم؛ از پزشک عمومی، متخصص و روانپزشک  گرفته تا فوق تخصص، درمانگاه‌های دولتی و خصوصی. خوشبختانه در حال حاضر مرکز درمانی نداریم که مایل باشد با ما قرارداد ببندد و ما نتوانیم تسهیلاتی ارائه دهیم و این امر موجب شده چتر حمایتی تامین اجتماعی در استان گسترده شود.

وی افزود: فهرست مراکز طرف قرارداد ما به تفکیک به این شرح است: ۱۰ بیمارستان دولتی، یک بیمارستان خصوصی، ۷۹ پزشک عمومی، ۸۶ پزشک متخصص، ۴۰ آزمایشگاه و ۱۱۹ داروخانه بخش خصوصی.

سرپرست معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تقریبا اکثر پزشکان استان با ما طرف قرارداد هستند گفت: با آنها که درخواست داده‌اند عقد قرارداد کرده‌ایم و اکنون تمام نسخ را به صورت الکترونیک ارائه می‌دهند و پوشش ما در نسخه الکترونیک تقریبا کامل است.

محمدی درباره مدت زمان رسیدگی به اسناد پزشکی گفت: رسیدگی و پرداخت اسناد پزشکی زمانبندی دارد و بر اساس نرم سازمانی است که برای ما تعریف شده. البته خوشختانه چون نسخ الکترونیک شده‌اند رسیدگی بهتر و دقیق‌تر و زمان رسیدگی کمتر شده است.  

وی افزود: رسیدگی و پرداخت خسارات در حوزه درمان بستری و سرپایی، به‌روز است. نحوه پرداخت به این صورت است که از ستاد مشخص می‌کنند شما مطالبات چه ماهی را بپردازید و میزان آن چقدر باشد. بنابراین بر اساس نرمی که سازمان تعریف و مبالغی که مشخص کرده در حال پرداخت هستیم.

سرپرست معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه هفت بیمارستان در چهارمحال و بختیاری که یکی از آنها بیمارستان ملکی تامین اجتماعی است در دوران کرونا خدمات ویژه به بیماران ارائه می‌کردند گفت: حدود ۸.۶ تخت‌های بیمارستانی در بخش بستری استان، متعلق به بیمارستان امام علی (ع) است و در دوره پیک کرونا بیش از ۳۰ درصد جمعیت مبتلا به کرونا تحت پوشش مراکز ملکی ما قرار داشتند.

محمدی افزود: در برخی ماه‌های پیک کرونا، ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی ما به بیش از ۹۳ درصد می‌رسید. یکی از آیتم‌های خوب دوره کرونا این بود که از مجموع ۴۱۰۰ بیماری که در دوران کرونا به ما مراجعه کردند حدود ۴.۱ درصد فوتی داشتیم که نسبت به نرم کشوری کمتر و نشان‌دهنده خدمات مطلوب در بیمارستان امام علی (ع) بود. به طور متوسط خدمات ما به بیمه شدگان اجباری رایگان و میانگین هر صورتحساب ما بالغ بر هشت میلیون تومان بوده است و پوشش مابقی بیمه شدگان به صورت ۱۰ درصد فرانشیز محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا بارعظیمی از مبتلایان به کرونا در بیمارستان امام علی(ع) ویزیت شدند و شاخص‌های خوبی در درمان داشتیم که مورد تایید مراکز علمی و دانشگاهی بوده است، در پاسخ به پرسشی درباره کمبود تخت بیمارستانی در این استان گفت: درحال حاضر با توجه به ضرایب اشغال تخت بیمارستانی، فعلا مشکل کمبود تخت بیمارستانی نداریم.

کد خبر: 51293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =