بیمارستان شهدای کرمانشاه؛ خوشنام در بین مردم

رئیس بیمارستان تامین‌اجتماعی شهدای کرمانشاه، خدمات این مرکز درمانی را به دلیل واقع شدن در مرکز شهر با استقبال بیمه‌شدگان مواجه دانست و با توجه به کیفیت مناسب خدمات، تصریح کرد که این مرکز به عنوان یک بیمارستان خوشنام در بین مردم شناخته می‌شود.

دکتر نادر منصفی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی به دلیل واقع شدن در مرکز شهر، با حجم بالای مراجعه کننده‌ها مواجه است، افزود: استقبال از خدمات این مرکز بسیار بالا بوده و به عنوان یک بیمارستان خوشنام در بین مردم شناخته می‌شود. به گونه‌ای که از استان‌های مجاور مانند ایلام، لرستان، کردستان و همدان برای دریافت خدمات درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند و به ویژه خدمات تخصصی جراحی مغزواعصاب، ارتوپدی و چشم بیمارستان با اقبال توجه مواجه شده است.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی در دو بخش بستری و سرپایی به بیماران خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار کرد: بخش بستری دارای ۱۱۰ تخت فعال بوده و خدمات تخصصی جراحی عمومی، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی مغزو و اعصاب، نورولوژی، داخلی عفونی، چشم، گوش‌وحلق‌وبینی، جراحی پلاستیک و ترمیمی و طب اورژانس در این حوزه ارائه می‌شود.

رئیس بیمارستان شهدای کرمانشاه، گفت: در بخش سرپایی نیز بیمارستان با دارا بودن درمانگاه تخصصی و واحدهای پاراکلینیک، خدمات مورد نیاز درمانی بیمه‌شدگان را پاسخگو است؛ در این بخش پزشکان عمومی و متخصص رشته‌های جراحی عمومی، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی مغزواعصاب، نورولوژی، داخلی، عفونی، چشم‌پزشک، گوش‌وحلق‌وبینی و قلب فعالیت دارند.

منصفی تصریح کرد: همچنین بخش پاراکلینیک بیمارستان نیز با ارائه خدمات آزمایشگاه، پاتولوژی، رادیولوژی، CT اسکن، سونوگرافی، فیزیوتراپی، اپتومتری، ادیومتری، اکوکاردیوگرافی، آندوسکوپی، سنگ‌شکن برون‌اندامی و نوار عصب و عضله در خدمت بیمه‌شدگان و مراجعه کننده‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی به دلیل واقع شدن در مرکز شهر، با حجم بالای مراجعه کننده‌ها مواجه است، ادامه داد: استقبال از خدمات این مرکز بسیار بالا بوده و به عنوان یک بیمارستان خوشنام در بین مردم شناخته می‌شود. به گونه‌ای که از استان‌های مجاور مانند ایلام، لرستان، کردستان و همدان برای دریافت خدمات درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند و به ویژه خدمات تخصصی جراحی مغزواعصاب، ارتوپدی و چشم بیمارستان با اقبال توجه مواجه شده است.

رئیس بیمارستان شهدای کرمانشاه، افزود: آمارها خود گویای میزان استقبال از خدمات این مرکز است؛ به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ هزار و ۷۰۳ مورد مراجعه بستری و ۱۶۱ هزار و ۵۱۶ مورد مراجعه به اورژانس در مرکز انجام شده که از این تعداد ۳۲ هزار و ۹۷۷ پرونده سرپایی اورژانس تشکیل شده است. همچنین در بخش سرپایی درمانگاه نیز ۱۳۹ هزار و ۲۱۶ مورد مراجعه رخ داده و لازم به یادآوری است که در سال ۱۴۰۰ میزان رضایت‌مندی بیماران بستری ۹۲ درصد اعلام شده است.

خدمات کرونا

منصفی همیاری تامین‌اجتماعی را در پذیرش، پایش و درمان بیماران کرونا بسیار مناسب توصیف کرد و گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تا پایان سال ۱۴۰۰ در این مرکز تعداد ۲ هزار و ۹۰۶ بیمار بستری در بخش کرونا و ۳۱۱ مورد در بخش ICU از خدمات بستری بهره‌مند شدند و بیمارستان در ایام پیک کرونا تا ۸۰ تخت فعال را به این بیماران اختصاص داده بود.

وی با بیان اینکه در این مرکز درمانی ۳۷۰ نیروی انسانی مشغول به خدمت هستند، اظهار کرد: نیروی کادر درمان این مرکز را ۲۳۲ نفر تشکیل می‌دهد. همچنین تعداد کل ردیف‌های بیمارستان ۴۲۶ نفر است که از این میزان ۳۱۲ نفر را ردیف درمانی تشکیل می‌دهد؛ اما درحال حاضر در این حوزه تعداد ۸۰ ردیف خالی مانده است.

رئیس بیمارستان شهدای کرمانشاه، ادامه داد: این کمبود نیرو در گروه‌های پزشکان متخصص به ویژه رادیولوژی و سونوگرافی و برخی رشته‌های تخصصی دیگر مانند چشم‌پزشکی، گوش‌وحلق‌وبینی و نیز سایر زیرگروه‌های جراحی هرچند اندک وجود دارد. برای رفع این کمبود همه ساله مکاتبات لازم با نهادهای بالادستی انجام می‌شود؛ اما با توجه به نظام پرداخت تعرفه دولتی به پزشکان و پایین بودن تعرفه «کا» دولتی، پزشکان تمایل کمتری به همکاری با مراکز مشابه ما دارند.

منصفی درخصوص وضعیت تجهیزات و امکانات این مرکز درمانی، تصریح کرد: تجهیزات پزشکی بیمارستان براساس ضوابط سازمانی و به‌روز است و خوشبختانه کمبودی در این حوزه به صورت عمومی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان در زمینه استانداردهای اعتباربخشی دارای رتبه یک است، افزود: ارتقای هتلینگ بیمارستان نیز در سال ۱۳۹۸ به صورت کامل انجام شده و در برخی حوزه‌ها و برنامه‌های جدید انجام آن در دست پی‌گیری است.  

مدیریت کمبود دارو

رئیس بیمارستان شهدای کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به وضعیت فعلی بازار دارویی کشور، همواره نگرانی تامین دارو برای بیماران وجود دارد؛ اما خوشبختانه تاکنون داروهای مورد نیاز بیماران تهیه شده و در صورت کمبود در بازار با هماهنگی و تعامل با مراکز دانشگاهی نسبت به رفع کمبود اقدام شده است. در برخی موارد نیز از پزشکان خواسته می‌شود تا از سایر داروهای موجود در بازار برای تجویز استفاده کنند.

منصفی یکی از مهمترین مسائل این مرکز درمانی را پایین بودن تعرفه‌های پزشکی عنوان کرد و گفت: این مسئله سبب کاهش انگیزه همکاری پزشکان متخصص با این مرکز شده است که می‌تواند منجر به سوق یافتن بیماران به سایر بیمارستان‌های خصوصی و غیردولتی شود که در نهایت نارضایتی بیمه‌شدگان را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: پایین بودن حکم کارگزینی رسته‌های درمانی در مقایسه با احکام وزارت بهداشت نیز سبب تمایل به استخدام پزشکان در بیمارستان‌های دولتی شده است.  

رئیس بیمارستان شهدای کرمانشاه، ادامه داد: همچنین کمبود نیروی پرستاری نیز وجود دارد و عدم امکان برقراری روش «کیس متد» در بخش پرستاری از دیگر مسائل به شمار می‌رود. این کمبود نیرو در بخش خدمات نیز وجود دارد که با توجه به فعالیت شبانه‌روزی بیمارستان، شیفت‌های کاری نیروهای خدماتی فشرده می‌شود.

منصفی افزود: از سوی دیگر با توجه به میزان مراجعه بسیار زیاد بیماران به بخش سرپایی، امکانات و فضای فیزیکی درمانگاه متناسب با این میزان مراجعه نیست و ضرورت گسترش فضای فیزیکی وجود دارد.

وی اظهار کرد: همچنین لازم است برخی از کالاهای مصرفی پزشکی و تخصصی با کیفیت مناسب تهیه شود؛ اما با توجه به الزام خرید کالاهای ایرانی، برخی اقلام بعضا فاقد کیفیت مناسب است.

رئیس بیمارستان شهدای کرمانشاه، مشکلات مرتبط با سامانه‌های اینترنتی و عدم امکان بارگزاری مستندات به علت نواقص مربوطه از قبیل ارتباط با سامانه بیمه سلامت و موضوع الزام به ثبت اقلام دارویی در سامانه TITAC را از دیگر مسائل برشمرد.

کد خبر: 51518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =