انتشار کتاب الگوی اخلاق حرفه‌ای مدیران

کتاب «الگوی اخلاق حرفه‌ای مدیران» برای نخستین بار در کشور توسط دکتر سعیده جعفری راد از کارکنان مدیریت درمان استان قم منتشر شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی مدیریت‌درمان تامین‌اجتماعی استان قم، دکتر سعیده جعفری راد در خصوص کتاب الگوی اخلاق حرفه‌ای مدیران گفت: انسان مرکب از روح و جسم است و جزء اصیل انسان، روح است و همه چیز در خدمت و تعالی آن قرار دارد. روح صعود می کند و به حقیقت می‌پیوندد ولی اکنون دچار ماده شده و از این رو باید قانون و تربیت وجود داشته باشد تا روح از مسیر خود خارج نشود.

وی افزود: اخلاق از ارکان مهم خط مشی گذاری است و اگر مدیران به اخلاق مزیّن نباشند خط مشی صحیح را تبیین نخواهند کرد و در اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد. در این کتاب الگوئی ارائه شده است که مناسب است تا تمام مدیران، از اقشار مختلف، در هر سازمان و کشوری جهت نیل به اهداف خرد و کلان آن را به‌کار گیرند.

جعفری راد در ادامه افزود: پر واضح است که اخلاق حرفه‌ای یکی از مسائل مهم و اساسی جوامع بشری بوده و این کتاب بر آن است تا مفهوم اخلاق و  اخلاق حرفه‌ای را از ابعاد گوناگون به عنوان نیاز جوامع امروزی بررسی کند و عوامل پایه‌ای اخلاق حرفه‌ای، چگونگی اشاعه و ترویج آن در جهت توسعه عملکرد سازمانی، انتخاب شایسته مدیران و نیز چالش‌های فرا روی آن‌ را مورد اشاره قرار دهد.

وی اظهار داشت: مدیریت؛ امانت الهی است که به عهده‌ی مدیران گذاشته شده است و آن‌ها باید با برخورداری از صلاحیت اخلاقی و داشتن علم، تخصص و کاردانی، این امانت را با موفقیت به سر منزل مقصود برسانند. مدیریت و رهبری بدون رعایت اخلاق و ارزش‌های انسانی، ارزشی نخواهد داشت و مدیری که متخلق به اخلاق مدیریت باشد می‌تواند سمبل و مروج خوبی‌ها شود،   به اصلاح دیگران بپردازد، از اجر و پاداش معنوی بهره‌مند شود و در میان همکاران و اجتماع، محبوبیت یابد. علاوه بر این مدیران باید بدانند که برخوردها و رفتار مثبت و منفیِ آنها را، عموما به حساب دین، نظام و حاکمیت خواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: از این رو آراسته بودن به اخلاق مدیریتی، سبب خرسندی از نظام و حکمرانی خواهد شد؛ همان گونه که برخوردهای ناشایست ایشان نیز موجب نارضایتی از دین و حاکمیت، به ویژه در نظام اسلامی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب مدیران با موازنه اخلاقیات مثبت و منفی و دسته بندی رذایل و فضایل اخلاقی که ملازمه آن آسیب شناسی آثار خوب و ارزشمند و نیز آثار بد و زیانبار اخلاقیات است، می‌تواند از ابتدای کار، سبب انتخاب نیروهای شایسته سازمانی شود تا در آینده مدیران شایسته‌ای جهت خدمت به‌کار گرفته شوند.

وی اظهار کرد: لازم به یادآوری و تاکید است که لازمه اینگونه انتخاب، برگزیده شدن مدیران با اخلاق در واحد جذب سازمان‌ها است که توصیه می‌شود در انتخاب مدیران، نگاهی خاص و بسیار موشکافانه به همراه روشن بینی و حزم (تصمیم هوشمندانه و همه جانبه نگر) انجام شود تا در آینده،   سازمان‌ها با کمترین مخاطره مواجه شوند.  

جعفری راد تاکید کرد: در کتاب حاضر با استفاده از تحلیل محتوا، مصاحبه با خبرگان سازمان‌ها، اساتید مقاطع عالی دانشگاه‌ها و مفهوم شناسی با استخراج از منابع دینی به عنوان راهبر انسان‌ها، الگوی اخلاق حرفه‌ای مدیران آماده بهره برداری قرار گرفته است. این مدل در مجموع شامل ۲۰ فضیلت اخلاق فردی و سازمانی و ۲۲ رذیلت اخلاق فردی و سازمانی است که امید است مؤثر در جوامع بشری قرار گیرد.

شایان توجه است؛ علاقمندان می‌توانند برای دریافت و خرید این کتاب با قیمت ۲۰۲ هزار تومان به سایت www.mojak.ir مراجعه کنند.

دکتر سعیده جعفری راد، متولد ۱۳۵۷، دانش آموخته دکتری تخصصی مدیریت دولتی - تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران از سال ۱۳۹۲ لغایت ۱۴۰۱ است.

اسامی کتاب‌های منتشر شده توسط وی به شرح زیر است:

۱) هوش اخلاقی مدیران در مدیریت اسلامی

۲) مجموعه مقالات مدیریت و فرهنگ (به همراه ترجمه لاتین)

۳) هوش فرهنگی و تعهد سازمانی

۴) مدیریت دانش و عملکرد شرکت

۵) مدیریت زنجیره تأمین سبز و عملکرد سازمان

۶) بهبود کیفیت خدمات و رضایت مشتریان

۷) نظام پیشنهادات و بهره وری منابع انسانی

۸) آموزش ضمن خدمت و عملکرد کارکنان

۹) الگوی اخلاق حرفه‌ای مدیران

انتشار کتاب الگوی اخلاق حرفه‌ای مدیران

کد خبر: 52031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =