محرومیت زدایی از مناطق روستایی و محروم با تعاون

کمیته استانی تفاهم نامه همکاری توسعه تعاونی های روستایی در مناطق هدفِ بنیاد علوی استان سمنان با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، معاون تعاون استان و نمایندگان نهاد پیشرفت شهرستان (بنیاد علوی) تشکیل شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی مدیرکل ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری آقا ابا عبدا ... الحسین(ع)، گفت: همکاری مشترک بین معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بنیاد علوی در زمینه محرومیت‌زدایی از مناطق روستایی و محروم کشور باعث ایجاد اشتغالزایی، توسعه و آبادانی مناطق روستایی خواهد شد.

وی در ادامه اجرای صحیح و اصولی تفاهم نامه را گامی مهم برای کمک به اقتصاد روستا، پیشرفت و آبادانی و ایجاد فرصت های شغلی در روستا و افزایش تولید دانست.

حبیب اله خورشیدی نژاد سرپرست معاونت تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز ضمن تشریح اهداف و فرایندها و دستورالعمل اجرایی تفاهم نامه، نسبت به خدمات قابل ارائه معاونت تعاون جهت اجرایی شدن تفاهم نامه مذکور گفت: هم افزایی و تسهیل در ترویج، همکاری، تشکیل و راه اندازی شرکت های تعاونی در مناطق روستایی جامعه هدف بنیاد علوی، حمایت از افراد ساکن در روستا به منظور افزایش اشتغال زایی، برگزاری دوره های آموزشی، تخصصی، مدیریتی و حقوقی مرتبط با شرکت های تعاونی بصورت رایگان توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راهنمایی در مراجعه متقاضیان تشکیل شرکت های تعاونی به سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور جهت بارگذاری مدارک و مستندات مربوط به تشکیل تعاونی و اعطاء و پرداخت تسهیلات مطابق با شرایط تفاهم نامه و دستورالعمل موجود توسط بانک های عامل از جمله اهداف و برنامه های این تفاهم نامه می باشد.

کد خبر: 52806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =