اجرای طرح بومی‌گزینی متخصصان برای اولین بار در کشور

وزیر بهداشت در جلسه بررسی مسائل سلامت استان لرستان اعلام کرد: امسال برای اولین‌بار در مقطع تخصصی، بومی گزینی را اجرا می‌کنیم که با اجرای طرح‌های بومی گزینی، سرمایه گذاری پایداری برای حل مشکلات تامین نیروی انسانی پزشکی و تخصصی در سطح کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار ایجاد می‌شود.  

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در نشست بررسی مسائل حوزه سلامت استان لرستان دستور داد یک کارگروه ویژه از معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، به صورت فوری و جهادی مشکلات شهرستان‌های این استان را بررسی و نتیجه بررسی‌های حاصله را ظرف دو هفته به وی اعلام کنند.

وی اظهار داشت: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت که برنامه اصلی وزارت بهداشت در این دوره است به رشد متوازن دانشگاه‌ها و دسترسی عادلانه مردم در همه نقاط کشور به خدمات بهداشتی و درمانی کمک می‌کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: برای حل مشکلات حوزه سلامت به همراه معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت به لرستان آمده‌ایم و توان خود را برای حل این مشکلات به کار خواهیم گرفت؛ البته حل برخی مشکلات نیاز به زمان و برخی دیگر نیاز به منابع و اعتبارات دارد.

عین‌اللهی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد کار و تلاش بیشتر برای حل مشکلات کشور، گفت: تاریخ لرستان، بسیار افتخارآمیز است و مردم این استان به انقلاب وفادار بوده و هستند؛ خط شکنان دوران دفاع مقدس عمدتا اهل لرستان بوده‌اند و ما خدمتگزاری به مردم را وظیفه اصلی خود می‌دانیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای خلاقیت و نوآوری در  دانشگاه‌های علوم پزشکی نداریم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان استعداد زیادی برای رشد و پیشرفت دارد و یکی از زمینه‌های پیشرفت این دانشگاه هم  رشته توانبخشی است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار در مقطع تخصصی، بومی گزینی را اجرا می‌کنیم که با اجرای طرح‌های بومی گزینی، سرمایه گذاری پایداری برای حل مشکلات تامین نیروی انسانی پزشکی و تخصصی در سطح کشور به ویژه در مناطق کم برخوردار ایجاد می‌شود.  

وزیر بهداشت رفع مشکلات را نیازمند کار، برنامه ریزی، اختصاص منابع، زمان و اولویت بندی مشکلات دانست و گفت: وجود ۵ کارخانه داروسازی در استان لرستان، باعث افتخار است. در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی باید به سمت خودکفایی و تقویت تولید و اشتغال برویم البته طرح دارویار نیز گامی استوار در مسیر خودکفایی صنعت دارو است.

عین‌اللهی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در رفع مشکلات مردم و کشور، نقش آفرینی کنند، گفت: تعداد شرکت‌های سرم سازی در کشور محدود است که نیاز به افزایش آن‌ها وجود دارد تا علاوه بر تامین نیاز داخلی، صادرات این محصولات نیز افزایش یابد.

گفتنی است؛ جلسه بررسی مسائل سلامت استان لرستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه خرم آباد، استاندار، اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، سه تن از معاونان وزارت بهداشت، رییس و مدیران دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد. همچنین وزیر بهداشت در سفر خود به لرستان از بیمارستان‌های شهید رحیمی و پروژه نیایش خرم‌آباد، بازدید کرد.  

کد خبر: 53023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =