کارگران «بی‌نظمی در پرداخت حقوق» را به اداره کار اعلام کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شرکت موظف است که حقوق کارگر را در زمان مقرر پرداخت کند حتی اگر کارفرما حقوقی به شرکت ندهد، گفت: کارگران باید بی‌نظمی در پرداخت حقوق را به ما اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به نقل از خبرگزاری فارس،  به دنبال گلایه تعدادی کارگر مشغول در مراکز دولتی از پرداخت نامنظم حقوق، این مشکل را با مسئول مربوطه در میان گذاشته و قول رسیدگی از مسئول گرفته شد؛ اما با تکرار مجدد اتفاقات گذشته ناچار به فاش کردن نام برخی از این شرکت‌ها و ادارات خواهیم بود.

محسن مولوی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرکرد در حمایت از کارگران مشغول در شرکت‌های خدماتی خصوصی و یا دولتی، گفت: قانون کار در همه شرایط حامی کارگران مشغول در بخش‌های مختلف است و در این قانون میزان و شرایط پرداخت حقوق بر اساس ساعت، روز و ماه و امور رفاهی بیان شده است و اگر قانون کار درست اجرا نشود کارگران باید حق خود را طلب کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: اگر کسی مدعی شود که حقش تضعیف شده یا از کارفرما شکایت کند، هیئت‌ها در قالب رای حق کارگر را احیا می‌کنند و اگر کارگری در طول مسیر شکایت از محل کار اخراج شود با حمایت اداره کار به همان کار باز می‌گردد.

وی بیان اینکه ادارات مکلف هستند از شرکت‌های شایسته در برخورد با کارگران برای انجام امور استفاده کنند، ادامه داد: در طول سال بازرسان برای سنجش شایستگی کارفرما در برخورد با کارگران اعزام می‌شوند، همچنین اگر کارفرمایی در اداره مشغول به کار باشد آن اداره نیز باید بر اوضاع کارگران نظارت داشته باشد.

مولوی اظهار داشت: برخی معوقات کارگران در شرکت‌های دولتی به علت نبود بودجه به تعویق افتاده بود که با برپایی جلسات در ماه‌های گذشته و تزریق بودجه جدید همه این شرکت‌ها مکلف به پرداخت حقوق کارگران و تسویه معوقات شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه شرکت موظف است که حقوق کارگر را در زمان مقرر پرداخت کند حتی اگر کارفرما حقوقی به شرکت ندهد، افزود: کارگران باید بی‌نظمی در پرداخت حقوق را به ما اعلام کنند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

کد خبر: 53468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =