لزوم تخصیص اعتبار ویژه برای ماموریت های بهزیستی

آیت الله صفایی بوشهری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با توجه به نقش بی بدیل بهزیستی در حوزه مسائل اجتماعی و اهمیت کار اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: این اداره کل با توجه به کارکردی که برای آن تعریف شده یک جغرافیا و پهنای وسیعی دارد ونقشی بی بدیل در مسائل اجتماعی دارد و با توجه به گستره کاری این اداره کل، استفاده از توان خیران ضروری است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر نماینده مقام معظم رهبری دراستان با اشاره به تخصیص ۸۰ درصدی اعتبارات بهزیستی در سال مالی گذشته افزود: اعتبارات این مجموعه با وجود تخصیص بالا اما محدود است و باید از اعتبارات ویژه ای جهت ماموریت های این سازمان اختصاص یابد ایشان استفاده منابع حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، نیروگاه، اعتبارات استانی و توان خیران برای کمک به این اداره را مورد تاکید قرار داد.
کل بهره لازم برده شود.

امام جمعه بوشهر عنوان داشت : آسیب‌های اجتماعی باید ریشه یابی و علت‌های آنها شناسایی، بررسی و مدیریت شود تا به درصد قابل قبولی برسند و از تبدیل این آسیب‌ها به بحران پیش‌گیری شود.

وی بیان کرد: آنچه در این شرایط ضروری است برنامه ریزی برای رفع آسیب‌های اجتماعی است.

آیت الله صفایی بوشهری با تاکید بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: ۲۲ وزارتخانه مختلف زیر نظر هیات دولت در رابطه با بررسی آسیب‌های اجتماعی مسئولیت درمان و پیش‌گیری دارند.

وی بیان کرد: با وجود اهمیت بحث آسیب‌های اجتماعی اما بودجه ای که اغلب به بحث آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اختصاص می‌یابد کافی نیست.

امام جمعه بوشهر گفت: باید تدبیری صورت گیرد تا بودجه های مناسبی در بخش فرهنگی و اجتماعی اختصاص یابد تا بتوانیم این بخش‌ها توانمند و با انجام کارهای فرهنگی مفید از بروز آسیب‌های اجتماعی پیش‌گیری کرد.

وی یادآور شد: باید بودجه‌های عمرانی با بودجه‌های فرهنگی توازنی و تعادلی وجود داشته باشد و به این وسیله بتوانیم با انجام امور فرهنگی و اجرای کارهای پیشگیرانه در این بخش توانمند شو

امام جمعه بوشهر در خصوص ضرورت پرداختن به بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: باید به بحث جمعیت و جوانی جمعیت به‌عنوان مولفه قدرت برنامه ریزی کرد تا در آینده ای نه چندان دور جامعه گرفتار پیری جمعیت نشود.

شناسایی و رفع آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت است

کد خبر: 53627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =