برگزاری کارگاه آموزشی رویکردهای حقوقی و مددکاری در خشونت های خانگی در بهزیستی آذربایجان غربی

کارگاه آموزشی رویکردهای حقوقی و مددکاری در خشونت های خانگی در بهزیستی آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی در این دوره آموزشی که به همت معاونت امور اجتماعی و دفتر آسیب‌دیدگان بهزیستی و با حضور معاون امور اجتماعی اداره کل و کارشناسان ستادی و شهرستانهای استان  برگزار شد، محمدرضا جدیدی، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان، بر نقش  رویکردهای حقوقی و مددکاری در کنترل و کاهش بحران های فردی خانوادگی اشاره کرد و گفت رویکرد بهزیستی در حل مشکلات اجتماعی کارشناسی و تخصصی است که ورودکارشناسی همکاران اورژانس درحل این گونه مسایل ضروریست. اورژانس به معنی فوریت است و از ارکان اصلی اورژانس اجتماعی می توان  به تخصصی بودن به موقع و در دسترس بودن اشاره کرد.  

وی  تاکید کرد: کار اورژانس باید منتج به سلامت اجتماعی شود. و هدف از فعالیت اورژانس اجتماعی فقط کاهش جرم وبزه  نیست بلکه علاوه بر بالابردن سطح رفاه اجتماعی، حمایت گری از افرادی است که ظرفیت دفاع از خود را در برابر آزار و خشونت ندارند.  

وی باتاکید براینکه حوزه اجتماعی امروزه به طور همه جانبه و متوازن در تمام بخش‌ها باید دیده شود،  گفت: مهمترین هدف زیست دسته جمعی انسانها بهره‌وری از کمک و همیاری دیگر مردمان در برخورد با مشکلات و مصائب است. تجربه تاریخی نشان می‌دهد ناهنجاری ها در معیشت جمعی از افراد، تاثیر بر دیگر اعضا داشته و زندگی را تلخ و دشوار میکند.  

جدیدی گفت در زندگی صنعتی و پیچیده نوین امروزی توجه علمی و کارشناسی به پدیده ها ضروری است ومددکاری را روشی برای بررسی پیشگیری از جرم که فرآیندهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را که در ارتکاب جرم نقش دارند شناسایی می‌کند معرفی نمود و  افزود: مددکار اجتماعی باحس نوع دوستی قوی، عشق به انسانها، حس همدردی قوی، توان علمی و فراموش نکردن وظیفه خطیر خود می تواند در جامعه نقش آفرین باشد. در ادامه مدرس دوره دکتر باباخانی  به طرح مطالب آموزشی پرداخت وهدف از برگزاری دوره را، ارتقا توانمندی علمی و عملی مددکاران و کارشناسان دفتر آسیب، مشاوران حقوقی مراکز اورژانس اجتماعی بیان کرد بدین ترتیب که با بررسی های موردی برخی مراجعه کنندگان مراکز اورژانس استان، ابعاد حقوقی و اقدامات اولیه مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای سازشگرانه برای دوام و بقا خانواده ارائه شد. نیز اهمیت مداخلات مشاوره ای مددکاران اجتماعی در حهت کاهش آسیب و توانمندسازی خانواده مورد تاکید جدی قرار گرفت.

کد خبر: 53635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =