پرداخت مطالبات داروخانه های طرف قرارداد تا تیرماه/کمبود نیروی انسانی در بخش ناظرین بیمارستانی

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان سیستان‌وبلوچستان در تشریح مهمترین چالش های معاونت های خرید راهبردی این استان گفت: کمبود نیروی انسانی و عدم جایگزینی نیروهای بازنشسته بخصوص در بخش ناظرین بیمارستانی بیمارستان های دانشگاهی طرف قرارداد یکی از عمده ترین مشکلات ماست.

دکتر داود بهیاری در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، با اشاره به گذشت نزدیک به دوماه از اجرای طرح دارویاری و اصلاح نظام ارزی دارو که از سوی وزارت بهداشت و با مشارکت سازمان های بیمه گر پایه در سطح کشور به اجرا درآمد اظهار کرد:  درخصوص طرح دارویاری نظارت کامل براجرا داریم و درصورت بروز هرگونه تخلف برخورد لازم انجام می شود.

وی افزود: مطالبات داروخانه های طرف قرارداد نیز تا پایان تیرماه پرداخت شده است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان سیستان‌وبلوچستان همچنین با اشاره به روند اجرای طرح پوشش خدمات ناباروری گفت: اخیرا بخشنامه ای ابلاغ شد که پوشش خدمات و وسایل را کامل تر کرده است. میزان پرونده های تشکیل شده در مراکز طرف قرارداد ۷۷ عدد و در بخش خسارت متفرقه نیز ۱۵عدد است.

بهیاری در تشریح مهمترین چالش های معاونت های خرید راهبردی این استان نیز گفت: کمبود نیروی انسانی و عدم جایگزینی نیروهای بازنشسته بخصوص در بخش ناظرین بیمارستانی بیمارستان های دانشگاهی طرف قرارداد یکی از عمده ترین مشکلات ماست. مشکل دیگری که به آن روبه رو هستیم به چالش های نسخه الکترونیک و نواقص این سامانه برمی گردد.

وی افزود: در واقع مشکلات نرم افزاری سامانه نسخه الکترونیک در برخی موارد نارضایتی پزشکان و بیمه شدگان را به همراه دارد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان سیستان‌وبلوچستان با بیان اینکه حتی الامکان نظارت و دقت لازم درخصوص رعایت و اجرای راهنماهای بالینی توسط مراکز طرف قرارداد صورت می گیرد  گفت: پایش و رتبه بندی مراکز طرف قرارداد نیز توسط واحد بازرسی و رتبه بندی به صورت مستمر در حال انجام است و برخورد با تخلفات این مراکز پس از طرح در کمیته فنی به مرحله اجرا گذاشته می شود.

کد خبر: 53646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =