تحقق حدود ۵۸ درصد تعهد اشتغال دستگاههای اجرایی در سمنان

سومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان به ریاست سیدمحمدرضا هاشمی استاندار در سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفرکاشانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، نرخ بیکاری استان در بهار سال جاری را ۶.۱ اعلام کرد و گفت: در ۵ ماهه نخست سالجاری ۸۴۷ نفر از طریق کاریابی های استان مشغول به کار شده اند که از این تعداد ۶۲ درصد مرد و ۳۸ درصد زن می باشند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر جویندگان کار استان فاقد مهارت می باشند، گفت: از بین جویندگان کار در ۵ ماهه سال جاری ۷۰ درصد فاقد مهارت و ۳۰ درصد دارای مهارت هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به اینکه تعهد اشتغال دستگاههای اجرایی در سالجاری ۱۱ هزارو ۲۸۲ شغل است، افزود: بنا به گزارش سامانه رصد از ابتدای سالجاری تا کنون ۶ هزار و ۵۳۲ شغل توسط دستگاههای اجرایی ایجاد شده که بر این اساس ۵۷.۹ درصد این تعهد محقق شده است.

کاشانی با تاکید بر اینکه استان سمنان در ایجاد اشتغال رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده، گفت: بر اساس گزارش ۸ شهریور ماه سامانه رصد، استان سمنان با ثبت ۶ هزار و ۴۸۹ شغل و با تحقق ۵۷.۵۲ درصد تعهد، رتبه دوم را در کشور کسب نموده است.

وی در خصوص تسهیلات اشتغال روستائی و عشایری استان گفت: تعداد یک هزارو ۸۰۷ طرح با مبلغ ۳ میلیون و ۶۳۷ هزارو ۴۴۷ میلیون ریال و اشتغال زایی برای ۳ هزار و ۶۶۴ نفر جهت پرداخت تسهیلات تا کنون به بانکهای عامل در استان ارسال گردیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان سقف تسهیلات مشاغل خانگی در طرح های گروهی (پشتیبان) را ۲۰ میلیارد ریال دانست و گفت: این تسهیلات برای حداقل اشتغال ۴۰ نفر و به ازای هر نفر حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال است و این مبلغ در طرح فردی (مستقل) به ازای هر نفر یک هزار میلیون ریال می باشد.

وی اعتبارسال ۱۴۰۰ تسهیلات مشاغل خانگی استان را ۴۶۰ هزار میلیون ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون ۹۵.۹ درصد تسهیلات مشاغل خانگی نسبت به سهمیه اعتباری پرداخت شده است.

در ادامه باتوجه به وجود مشکلات در بررسی طرحهای بهره مند از تسهیلات روستایی عشایری، برای سرمایه گذاران، در برخی مجتمع های دامداری وگلخانه ها، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان موضوع را در کارگروه مطرح تا ضمن توجه اعضاء به محدودیت های سرمایه گذاری در بخش های مذکور، با کسب نظر از دستگاه های متولی جهت رفع مشکل چاره اندیشی شود.

کد خبر: 53715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =