واریز مطالبات داروخانه ها تا پایان تیرماه/بازرسی میدانی مستمر از داروخانه ها

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان غربی ضمن اعلام اینکه مطالبات داروخانه ها تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ تسویه کامل شده است گفت: بازرسی های میدانی توسط بازرسان معاونت خرید راهبردی و ناظرین شهرستان ها از داروخانه ها و روند اجرای طرح دارویاری به صورت مستمر ارزیابی و پایش می شود.

دکتر مسعود خزرایی در گفت وگو با آتیه آنلاین، درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات به ویژه داروخانه ها با توجه به اجرای طرح دارویاری اظهار کرد: مطالبات تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ تسویه کامل شده است.
وی درباره روند نظارت و بازرسی از اجرای طرح دارویاری، رسیدگی و پرداخت نسخ گفت: بازرسی های میدانی توسط بازرسان معاونت خرید راهبردی و ناظرین شهرستان ها به صورت مستمر ارزیابی و پایش می شود.
معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان غربی همچنین پیرامون میزان رشد نسخ دارویی و میزان رشد قیمتی داروها گفت: باتوجه به اجرای طرح دارویار افزایش آماری در رشد نسخ و ریالی مشهود است. در مرداد ماه سال جاری در مقایسه با مرداد ماه سال گذشته ۷۰ هزار افزایش نسخه سرپایی و مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش هزینه در اجرای طرح دارویاری مشاهده می شود.
خزرایی با اشاره به تخلفات داروخانه ها گفت: خوشبختانه تخلفات ماژور دیده نشده است و موارد انگشت شمار شامل عدم بروز رسانی سیستم های داروخانه بوده که برطرف شده است. در بازرسی های میدانی و نرم افزاری مشکل خاصی در سطح استان دیده نشد.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با تمهیدات به موقع سازمان تامین اجتماعی در امر به روز رسانی قیمت های تحت پوشش مشکل خاصی در اجرای طرح دارویاری به وجود نیامد. امیدواریم با پرداخت های به موقع مطالبات داروخانه ها و به روز رسانی های مستمر سیستم مشکلی در اجرای طرح وجود نداشته باشد.
معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان غربی همچنین درباره روند اجرای مصوبه جدید دولت مبنی بر تکمیل پوشش خدمات بیمه ای ناباروری در اوایل شهریورماه جاری گفت: در بازنگری دستورالعمل خرید خدمات درمان ناباروری(IVF,ICSI,IUI,...) سال ۱۴۰۱، انجام هریک از خدمات ذکر شده به سه بار در سال افزایش یافته و سن مشمولین دریافت خدمات ناباروری از ۴۵ سال به ۴۹ سال تغییر یافته است.
خزرایی ادامه داد: میزان پرونده های تشکیل شده و روند رسیدگی به خدمات درمان بیمه ناباروری در بخش خسارات متفرقه به این ترتیب است که تا کنون ۱۰۹ تشکیل پرونده و ۸۷ مورد پرداخت خسارت متفرقه انجام گرفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که «یکی دیگر از اقدامات سازمان تامین اجتماعی پوشش ۴۳ قلم داروی جدید بیماران خاص و پوشش خدمات توانبخشی بیماران مبتلا به اوتیسم است، آخرین وضعیت تشکیل پرونده و رسیدگی به اسناد پزشکی در این بخش ها چگونه است؟ » اظهار کرد: اطلاع رسانی لازم به واحدهای تابعه در خصوص تحت پوشش قرار گرفتن داروهای جدید انجام پذیرفته است. همچنین هماهنگی های لازم با واحد تشکیل پرونده و تایید دارو انجام گرفت. مراجعه کننده ای در خصوص دریافت خدمات توانبخشی بیماران اوتیسم به این سازمان وجود نداشته است.
انتهای پیام
کد خبر: 54169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =