پیگیری جدی و مستمر مصوبات ۲۴سفر استانی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: جلسات رسیدگی و پیگیری مصوبات سفرهای استانی به صورت جدی و مستمر در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شده و اجرایی شدن مصوبات این سفرها را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه بررسی و ارزیابی اجرای مصوبات سفرهای استانی به استان‌های آذربایجان‌غربی، مازندران و اردبیل که با حضور مدیران واحدهای ستادی و ارتباط وبیناری با مدیران این استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: رفتار انقلابی به این معنی است که در موقعیت‌های مختلف و در زمان سختی‌ها بتوانیم به بهترین نحو به تکلیف خود عمل و از سستی و رخوت در انجام کارهای اساسی جلوگیری کنیم. ما ۲۴ سفر استانی داشته‌ایم و پیگیری مصوبات سفرها در نهایت باید منجر به رفع مشکلات شود.

وی افزود: در برخی پروژه‌ها با وجود تأمین اعتبار و انجام مقدمات مورد نیاز، با مشکلاتی مواجه هستیم و در برخی موارد پروژه‌ها با تأخیر همراه است. عمده مسایلی که اجرای مصوبات سفرهای استانی باید مورد توجه باشد، هماهنگی بین واحدهای مختلف سازمان است.

موسوی گفت: به منظور افزایش هماهنگی و پیگیری دقیق‌تر، جلسات رسیدگی و پیگیری مصوبات سفرهای استانی به صورت مستمر در سازمان تأمین‌اجتماعی برگزار شده و قطعاً اجرایی شدن مصوبات را با جدیت پیگیری می‌کنیم. مصوبات سفرهای استانی با رعایت ملاحظات سازمانی و ضوابط قانونی به تصویب می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بیان داشت: واحدهای تخصصی سازمان نیز نظرات کارشناسی را لحاظ می‌کنند و روند قانونی اجرای مصوبات نیز با رعایت دوره زمانی پیگیری می‌شود. پیگیری مداوم برای رفع مشکلات و ارتقا خدمات مهم‌ترین موضوعی است که باید مورد توجه تمامی مدیران قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در شرایط سخت، تمایل به قرار گرفتن در حاشیه امن خطا است و باید در شرایط سخت کاری بتوانیم به تعهدات خود به خوبی عمل کنیم. رفتار انقلابی به این معنی است که در موقعیت‌های مختلف و در زمان سختی‌ها بتوانیم به بهترین نحو به تکلیف خود عمل و از سستی و رخوت در انجام کارهای اساسی جلوگیری کنیم. اگر کارها را به صورت اصولی و با قوت پیش ببریم امکان رفع مشکلات را خواهیم داشت. ما ۲۴ سفر استانی داشته‌ایم و پیگیری مصوبات سفرها در نهایت باید منجر به رفع مشکلات شود.

موسوی گفت: با وجود محدودیت‌های مالی سازمان، سعی شده است که در زمینه اجرای پروژه‌هایی که در دستور کار قرار می‌گیرند و عملیات آنها شروع می‌شود، تأمین مالی به نحو مناسبی انجام ‌شود. در جریان سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی نیز به پروژه‌های در دست اجرا توجه ویژه صورت می‌گیرد تا به سرعت مشکلات احتمالی برطرف شود.

وی همچنین بیان داشت: تأکید ما در پروژه‌های عمرانی این است که برآنچه مورد تایید قرار می‌گیرد و برنامه‌هایی که طراحی می‌کنیم، پایبند باشیم و مطابق برنامه‌های طراحی شده، پروژه‌ها را پیش ببریم. مقررات و رویه‌های کارشناسی در تمامی پروژه‌ها باید به دقت اجرا شود. قبل از شروع پروژه باید تمامی ابعاد آن براساس آینده‌پژوهی و نیازهای آتی به دقت بررسی شود و مراحل پیشرفت پروژه نیز با برنامه زمان‌بندی شده اجرا شود. باید همه واحدهای تخصصی همت کنند و بر عهدی که می‌بندند و تعهدی که برای پیشبرد کارها می‌دهند به خوبی پایبند باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر ضرورت دقت در اجرای تمامی مقررات و رویه‌های کارشناسی و نیز توجه به صرفه و صلاح سازمان در تمامی پروژه‌ها، گفت: قبل از شروع هر پروژه، باید تمامی ابعاد آن براساس آینده‌پژوهی و نیازهای آتی به دقت بررسی شود و مراحل پیشرفت پروژه نیز با برنامه زمان‌بندی شده اجرا شود. باید همه واحدهای تخصصی همت کنند و بر عهدی که می‌بندند و تعهدی که برای پیشبرد کارها می‌دهند پایبند باشند.

موسوی ادامه داد: پروژه‌های در دست احداث سازمان در سراسر کشور با روش‌های کارآمد در حال رصد است و مراحل اجرایی تمامی پروژه‌ها به‌صورت مستقیم و نظارت برخط تحت کنترل است. در برخی پروژه‌ها شاهد هستیم که سرعت لازم برای پیشبرد کار در حد مطلوب نیست. وی ادامه داد: در برخی پروژه‌ها طی سنوات گذشته با مداخلات غیرکارشناسی و غیرتخصصی صورت‌گرفته، خسارت‌هایی به سازمان وارد شده که افراد دخیل و مقصر باید پاسخگو باشند. در برخی شهرها به دلیل اجرای پروژه‌ها خارج از ضوابط سازمانی و عدم رعایت دقیق مقررات؛ هزینه‌ها و جریمه‌هایی از سوی شهرداری‌ها به سازمان ابلاغ شده که باید به دقت بررسی شود و در صورتی که این جریمه‌ها ناشی از ورود غیراصولی مدیران سابق است، با افراد خاطی برخورد شود و علاوه بر آن رویه‌های سازمان به نحوی اصلاح شود که درآینده از بروز این مسائل جلوگیری شود.

موسوی گفت: واحدهای مختلف سازمان که در طراحی، اجرا و نظارت پروژه‌های عمرانی، مسئولیت دارند، باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند. در یک سال گذشته پروژه‌ها را بررسی کردیم و مطالعات دقیقی درباره پروژه‌ها داشته‌ایم و بازدیدهای میدانی زیادی توسط مدیران انجام شده است. در ماه‌های اخیر نیز بررسی‌ها نشان‌دهنده حرکت‌های خوبی برای پیشبرد کارهاست. تغییرات محسوسی در حال وقوع است و امیدواریم نتیجه این تغییرات و تجمیع اراده‌ها منجر به تحول در اجرای پروژه‌ها و رفع مشکلات شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ضمن قدردانی از زحمات همه همکاران و واحدهای دست‌اندرکار پروژه‌ها، تأکید کرد: مرحله بعدی این است که مجموعه واحدهای دخیل به خروجی نهایی پروژه‌ها دقت کنند و پروژه‌ها مطابق برنامه زمان‌بندی شده اجرا شود. باید پیش‌بینی دقیق از مراحل اجرای پروژه داشته باشیم و از ایجاد مشکل و وقفه در پیشبرد پروژه جلوگیری کنیم و هر واحد وظیفه خود را به بهترین نحو اجرا کند. هر کسی باید وظیفه خود را با قوت انجام دهد. حضور میدانی در پروژه‌ها را جدی بگیرید و تمامی همکاران در پیشرفت پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های درمانی وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

کد خبر: 54604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =