چالش جذب پزشک متخصص در گرمسار/ حل مشکلات درمانی دو شهرستان سمنان در آینده نزدیک

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان از رایزنی با نماینده مجلس استان، استانداری و سایر مراجع ذیربط برای حل مشکل کمبود تخصص در محدوده استان به خصوص درمانگاه گرمسار خبر داد و گفت: به علت نزدیکی گرمسار با پایتخت، میزان ماندگاری پزشکان ما به شدت کم است که باید در این زمینه نیز چاره اندیشی کرد.

محمد کاظم امیدیان در گفت وگو با آتیه آنلاین، در پاسخ به پرسشی مبنی بر گلایه های بیمه شدگان تحت پوشش شهرستان گرمسار از نحوه خدمات رسانی در درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: حدود ۹۷ هزار بیمه شده در شهرستان گرمسار داریم. البته دو شهرستان گرمسار و آرادان در مجاورت همدیگر قرار دارند که آرادان کوچک است و ۱۳ هزار نفر جمعیت دارد، اما آمار بیمه شدگان در گرمسار بالاست.

وی افزود: یک درمانگاه تامین اجتماعی در این شهرستان داریم که از سال ها قبل خدمت ارائه میداده و شبانه روزی است. اما متاسفانه مدتی است که نتوانسته اند پزشک متخصص جذب کنند و اکنون پزشک تخصصی و کلینیک تخصصی را ندارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه مقدماتی برای جذب پزشکان متخصص فراهم شده و رایزنی‌هایی با دانشگاه های علوم پزشکی انجام داده ایم گفت: با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز مذاکراتی انجام و چندجلسه با فرماندار داشتیم. اگر بتوانیم مشکل ۲K پزشکان متخصص را حل کنیم می توانیم از حضور متخصصان در این مرکز بهره مند شویم.

امیدیان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت متخصصان دانشگاه های علوم پزشکی شاهرود و سمنان در سطح استان گفت: متخصصان مایل هستند که در مراکز تامین اجتماعی از جمله شهرستان گرمسار حضور پیدا کنند اما به علت مشکل محاسبه ضریب ۲K عملکردی هنوز این اتفاق نیفتاده است. مصوبه ای داریم که معاون وزیر بهداشت و مدیرعامل تامین امضا کرده اند که برمبنای آن متخصصان می توانند از وزارت بهداشت به تامین اجتماعی بیایند و خدمات ارائه کنند که نمی دانیم چرا در برخی استان ها این اتفاق نیفتاده و به جد دنبال این هستیم که در سمنان اجرایی شود.

وی ادامه داد: چالش دوم ما خلا دندانپزشک است؛ پیگیری بسیاری انجام دادیم و چند یونیت در مراکز مختلف داریم، اما نمیتوانیم از حضور دندانپزشک به علت اختلاف تعرفه‌ای که بین سیستم دولتی و خصوصی وجود دارد استفاده کنیم. تامین اجتماعی تعرفه را تاحدودی اصلاح کرده است، اما هنوز مشکلاتی در این زمینه داریم و پیگیر حل آنها هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان یکی دیگر از مشکلات شهرستان گرمسار را وضعیت نامطلوب درمانگاه از حیث فیزیکی و ساختمانی دانست و گفت: طی رایزنی هایی که با مراجع مربوط داشتیم مقرر شده افزایش بنا داشته باشیم و کلینیک مجزایی در مجاورت ساختمان فعلی که مساحت ۴۰۰۰ متر مربعی دارد احداث کنیم. در واقع دو استراتژی در گرمسار داریم؛ نخست توسعه سخت افزاری، فضای ساختمانی و امکانات موجود و دوم توسعه نرم افزاری و فراهم کردن زمینه حضور متخصصان و دندانپزشکان است.

امیدیان با اشاره به اینکه در شهرستان ایوانکی استان سمنان نیز درمانگاهی داریم که تک شیفته است و ساختمان آن را شورای شهر در قالب استیجاری در اختیار ما قرار داده که کاربری درمانی ندارد اظهار کرد: خوشبختانه شورای شهر و فرمانداری زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع به ما هبه کردند و امور مربوط در حال انجام است تا پروژه جدیدی را در این منطقه کلید بزنیم.

وی افزود: ایوانکی حدود ۱۵ هزار سکنه و ۴۷ هزار بیمه شده دارد؛ شهرک های صنعتی اطراف فعال هستند و باید خدمات را افزایش دهیم. ساخت این مرکز درمانی مصوبه هیئت مدیره را دارد و می توانیم در این زمینه اقدام کنیم. امید است در آینده نزدیک مشکلات ساختاری و ساختمانی ایوانکی و گرمسار مرتفع شده و به نتایج خوبی برسیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان به رایزنی با نماینده مجلس استان، استانداری و سایر مراجع ذیربط برای حل مشکل کمبود تخصص در محدوده استان به خصوص درمانگاه گرمسار اشاره و اظهار کرد: به علت نزدیکی گرمسار با پایتخت، میزان ماندگاری پزشکان ما به شدت کم است که باید در این زمینه نیز چاره اندیشی کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 54736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =