۵۵۵۵ بازرسی محسوس و نامحسوس از مراکز طرف قرارداد

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه در پنج‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۵۵۵ مورد بازرسی در غالب ۱۸۵۷ بازرسی محسوس و ۳۶۹۸ بازرسی نامحسوس از مراکز طرف قرارداد صورت پذیرفته است که درمجموع حدود ۱۵۰ میلیارد ریال جبران خسارت در پنج‌ماهه اول سال جاری صورت گرفته است گفت: ضمن اینکه از بروز خسارت‌های بیشتر نیز پیشگیری به عمل آمده است.

دکتر کامران اصغری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، درباره نحوه نظارت بر مراکز طرف قرارداد اظهار کرد: نظارت بر عملکرد مراکز طرف قرارداد و بیمه‌شدگان در معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی از طریق اداره بازرسی و نظارت معاونت مذکور و به دو روش بازرسی محسوس و نامحسوس صورت گرفته و تخلفات مشاهده شده طبق دستورالعمل رسیدگی به تخلفات فراهم‌کنندگان و گیرندگان خدمت (کمیته فنی) بررسی و اتخاذ تصمیم می‌شود.

وی افزود: در پنج‌ماهه اول سال ۱۴۰۱ تعداد ۵۵۵۵ مورد بازرسی در غالب ۱۸۵۷ بازرسی محسوس و ۳۶۹۸ بازرسی نامحسوس از مراکز طرف قرارداد صورت پذیرفته است که درمجموع حدود ۱۵۰ میلیارد ریال جبران خسارت در پنج‌ماهه اول سال جاری صورت گرفته؛ ضمن اینکه از بروز خسارت‌های بیشتر نیز پیشگیری به عمل آمده است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان تهران درباره پوشش خدمات درمان ناباروری نیز توضیح داد و گفت: دستورالعمل پرداخت هزینه پرونده‌های ناباروری در خسارت متفرقه از دی‌ماه ۱۴۰۰ ابلاغ و اجرا شده است. تعداد پرونده‌های تشکیل شده ناباروری در پورتال سازمان از ابتدای شروع طرح تا مورخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ تعداد ۳۲۵۰ بوده که از این تعداد حدود ۲۰۰۰ پرونده در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده است.

وی افزود: تعداد پرونده‌های ناباروری پرداخت خسارت شده از ابتدای شروع طرح در دی‌ماه ۱۴۰۰ تا پنج‌ماهه اول سال جاری، ۱۶۱۷ مورد است که هزینه پرداختی بابت این پرونده‌ها بیش از ۵۸ میلیارد ریال بوده است و این روند همچنان ادامه دارد.

اصغری درباره خدمات قابل‌ارائه به بیماران اوتیسم با توجه به اقدام جدید سازمان در پوشش ۴۳ قلم دارو و خدمات این بیماران گفت: مدیریت درمان استان تهران آمادگی دارد با توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت ارائه خدمت به بیماران اوتیسم، خدمت‌رسانی لازم را به عمل آورد. با توجه به ابلاغ اخیر دستورالعمل مربوطه (از ابتدای مردادماه سال جاری) اطلاع‌رسانی به مراکز ارائه‌دهنده خدمات مذکور رضایت‌مندی بیمه‌شدگان از نحوه بازپرداخت هزینه‌های درمانی در واحد خسارت متفرقه را به دنبال داشته است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان تهران در ارزیابی از میزان رضایت بیمه‌شدگان از ارائه خدمات درمانی این سازمان گفت: با عنایت به عدم وجود شکایات و مشکلات درزمینه پرداخت هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان در سامانه ۱۴۲۰ (سامانه CRM سازمان تأمین اجتماعی) رضایت بیمه‌شدگان از نحوه پرداخت هزینه‌های درمانی مذکور فراهم است.

وی درباره نحوه پایش و رتبه‌بندی فراهم‌کنندگان خدمت نیز گفت: اداره پایش و رتبه‌بندی فراهم‌کنندگان خدمت با تدوین شاخص ارزیابی مراکز دراین‌باره به‌صورت مستمر اقدام می‌کنند.

کد خبر: 55282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =