اعلام میزان رشد نسخ دارویی در سال جاری

سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان البرز میزان رشد نسخ دارویی پس از اجرای طرح دارویار را اعلام کرد و گفت: رشد نسخ دارویی به لحاظ تعدادی در چهار ماه دوم سال ۱۴۰۱ نسبت به چهار ماه اول سال ۳۷ درصد و در آبان ۱۴۰۱ نسبت به آبان ۱۴۰۰، ۶۲ درصد بوده است.

فرنوش سیاحی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره روند تسویه مطالبات داروخانه های طرف قرارداد با سازمان تامین احتماعی در استان البرز توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: آخرین پرداخت به داروخانه‌ها در راستای اجرای طرح دارویاری، تا پایان آبان ماه بوده است.

وی با اشاره به روند بازرسی از مراکز طرف قرارداد در راستای اجرای مطلوب طرح دارویاری اظهار کرد: رسیدگی و بازرسی به صورت روزمره و برنامه‌ریزی شده در قالب بازرسی‌های محسوس و نامحسوس، بازرسی‌های تیمی به همراه معاونت غذا و داروی دانشگاه با حداکثر توان در حال انجام است.

سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان البرز افزود: گزارش اقدامات در حوزه بازرسی و نتایج آن به صورت دوره‌ای به اداره کل درمان غیر مستقیم اعلام می‌شود.

سیاحی میزان رشد نسخ دارویی پس از اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیر ماه سال جاری تا کنون را نیز به این شرح اعلام کرد: رشد تعدادی چهار ماه دوم سال ۱۴۰۱نسبت به چهار ماه اول سال ۳۷ درصد، رشد تعدادی در آبان ۱۴۰۱ نسبت به آبان ۱۴۰۰، ۶۲ درصد بوده است.

وی افزود: همچنین رشد ریالی چهار ماه دوم سال ۱۴۰۱ نسبت به چهار ماه اول سال ۱۱۳ درصد و رشد ریالی در آبان ۱۴۰۱ نسبت به آبان ۱۴۰۰، ۱۹۰ درصد بوده است.

سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان البرز با بیان اینکه تخلفات احراز شده مراکز توسط واحدهای رسیدگی و بازرسی، روال متعارف تخلفات جرائم را طی کرده و پس از بررسی در قالب کمیته فنی اعمال شده است، چالش‌های عمده در زمینه اجرای طرح دارویاری را نیز تشریح و اظهار کرد: عدم ایفای تعهدات و به تعویق افتادن پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، عدم اطلاع‌رسانی کافی از طریق رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در رابطه با این طرح و بیان چگونگی نحوه اجرای آن به بیان ساده و رسا برای مخاطب عام بالاخص لزوم تجویز نسخه توسط پزشکان و درمانگران جهت بهره‌مندی بیمه شدگان محترم از مواهب این طرح ملی چالش‌های عمده اجرای طرح دارویاری محسوب می‌شوند.

سیاحی به نحوه ارائه خدمات درمانی برای زوجین نابارور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی که از اواسط سال جاری در دستورکار قرار گرفت اظهار کرد: روند رسیدگی و ارائه خدمت در حوزه خدمات ناباروری، طبق دستورالعمل‌های ارسالی از سوی سازمان تامین اجتماعی در دست اجراست.

وی ادامه داد: در استان البرز دو مرکز خصوصی و یک مرکز دانشگاهی ارائه‌کننده خدمات درمان ناباروری وجود دارد که یک مرکز خصوصی و یک مرکز دانشگاه طرف قرارداد مدیریت درمان استان هستند و عقد قرارداد با مرکز خصوصی باقی‌مانده هم در دست اقدام است.

به گفته سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان البرز از ابتدای اجرای این طرح تا پایان مهر ماه ۱۴۰۱، (۳۰۲ پرونده) ناباروری در این مرکز رسیدگی شده است.

کد خبر: 56249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =