۷۰۰هزار کارگر ساختمانی بیمه می‌شوند

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در ارتباط با روند اجرایی مصوبه اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: با توجه به ارسال مصوبه از طرف مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان قانون اساسی، امیدواریم ۷۰۰هزار کارگر ساختمانی در صف انتظار ظرف مدت ۲ سال تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرند.

هادی ساداتی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین اظهار کرد: به نمایندگی از جامعه کارگران ساختمانی از مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: تصویب این مسئله پس از دوسال در جریان بودن طرح با توجه به فراز و فرودهای بسیار در توسط نمایندگان مجلس در فراکسیون کارگری، کمیسیون اجتماعی و کل نمایندگان مجلس صورت گرفت.

این کارشناس حوزه کار با اشاره به اینکه اصلاحیه ماده ۵ بیمه های اجتماعی قانون بیمه کارگران ساختمانی پس از تصویب مجلس شورای اسلامی برای مصوب شدن به شورای نگهبان قانونی ارسال شده است، گفت: جامعه کارگران ساختمانی در انتظار جواب و تایید قطعی مصوبه مذکور از طرف فقهای شورای نگهبان است تا روند تکمیل پوشش بیمه‌ای این افراد توسط سازمان تأمین اجتماعی صورت گیرد.

وی همچنین تصریح کرد: انتظار فعالان و شاغلان حوزه ساختمان و نمایندگان کارگران در تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی حوزه کارهای ساختمانی از سازمان تأمین اجتماعی این است که با توجه به تأمین منابع درآمدی پوشش بیمه‌ای این بخش از کارگران با استناد به مصوبه جدید مجلس، تعامل و همکاری لازم در خصوص پوشش کامل بیمه‌ای آنها داشته باشند.

ساداتی ادامه داد: با توجه به مصوبه اخیر مجلس انتظار این است که کارگران در لیست انتظار بیمه با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ هزارنفر از مزایای پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه جامعه کارگران ساختمانی در مسیر تحقق کامل پوشش بیمه‌ای همواره در انتظار نگاه مهربانانه مدیران سازمان تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: امیدواریم با تلاش های پیگیرانه سازمان تامین اجتماعی در سال‌جاری و سال ۱۴۰۲ کارگران در صف انتظار بیمه تحت پوشش این سازمان قرار گیرند.

جزییات آماری کارگران ساختمانی

این فعال بازارکار در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار کارگر ساختمانی در کشور مشغول به فعالیت و اشتغال در این حوزه هستند.

وی همچنین گفت: در حال حاضر در حدود ۶۰۰هزارنفر توسط سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش قرار گرفته‌اند

ساداتی با اشاره به اینکه امیدواریک حداقل این جمعیت کارگران ساختمانی در صف انتظار در مدت دو سال توسط تأمین اجتماعی بیمه شده و از مزایای بیمه اجتماعی بهره‌مند شوند، گفت: البته مصوبه اصلاحیه ماده ۵ قانون بیمه‌های کارگران ساختمانی در خصوص زمان تحت پوشش بیمه قرار گرفتن کارگران ساختمانی بازه زمانی خاصی را مشخص نکرده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی طبق روال معمول اداری و با استفاده از سازوکارهای بیمه‌ای باید اقدام به اجرای مصوبه مجلس و پوشش کامل بیمه‌ای کارگران ساختمانی داشته باشد.

به گفته ساداتی، در این مصوبه مجلس بر پوشش بیمه‌ای تمامی کارگران ساختمانی درصف انتظار بیمه تاکید شده است.

قرار بر این است که ما به عنوان نمایندگان جامعه کارگری با همکاری نمایندگان مجلس و در تعامل با سازمان تامین اجتماعی بر انجام عملیت اجرایی پوشش بیمه‌ای کارگران ساختمانی رصد اطلاعاتی و نظارت داشته باشیم.

کد خبر: 56368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =