رفع دغدغه دسترسی بیماران به درمان؛ راهبرد تامین‌اجتماعی

سرپرست بیمارستان تامین‌اجتماعی شهید دکتر چمران ساوه، جلب رضایت بیمه‌شدگان را در راس اهداف تامین‌اجتماعی و محور برنامه‌ریزی‌ها بیان کرد که در این راستا، این مرکز نیز تمام تلاش خود را برای تامین دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران به‌کار می‌بندد تا هیچ‌گونه دغدغه‌ای برای دسترسی به درمان مناسب نداشته باشند.

دکتر مهسا صابری در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه در این مرکز درمانی ۳۷۴ نفر مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۲۸۷ نفر از این تعداد را کادر درمان تشکیل می‌دهد که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پاسخگوی نیازهای درمانی بیمه‌شدگان هستند. اما برای تکمیل کادر درمان، ضرورت همکاری متخصصان رادیولوژی، ارتوپدی، طب‌اورژانس و فوق تخصص نوزادان وجود دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه جلب رضایت بیمه‌شدگان در راس اهداف تامین‌اجتماعی قرار دارد، برای تامین این نیروها با دانشکده علوم‌پزشکی ساوه تفاهم‌نامه‌ای را درباره جذب پزشکان طرحی به امضا رسانده‌ایم. همچنین در نیازسنجی سالیانه سازمان، ردیف‌های خالی و نیروهای موردنیاز بیمارستان به مدیریت‌ درمان استان و در نهایت به سازمان ارسال می‌شود تا برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای جذب نیروها انجام شود.

تجهیزات به‌روز بیمارستان

سرپرست بیمارستان شهید دکتر چمران ساوه، با اشاره به وضعیت تجهیزات و امکانات این مرکز درمانی، گفت: تجهیزات پزشکی بیمارستان از نظر کمی و نیز کیفی در جایگاه بسیار مطلوبی قرار دارد؛ به نحوی که تجهیزات اتاق عمل این بیمارستان از دستگاه‌هایی از جمله دستگاه لاپاراسکوپی، سنگ‌شکن درون‌اندامی، ۶ ماشین بیهوشی دراگز آلمان و ... تشکیل شده است. آزمایشگاه این مرکز نیز دارای سه دستگاه اتوآنالایزر، سه دستگاه بلادگاز، دو دستگاه سل‌کانتر، سیستم نصب پلاسما، سه عدد اتوکلاو ۶۰۰ لیتری و ... است.

صابری در ادامه اضافه کرد: در بلوک زایمان نیز سه اتاق این واحد مجهز به فتال مانیتورینگ سانترال است و تعدادی از تخت‌ها در بخش‌های عادی و اورژانس و تمامی تخت‌های ویژه مجهز به مانیتور سانترال فول پارامتر است که از طریق آن امکان مشاهده و ثبت علائم حیاتی بیماران از ایستگاه پرستاری فراهم می‌شود.

وی با اشاره به سایر تجهیزات و امکانات این مرکز درمانی، ادامه داد: این مرکز مجهز به ۱۶ دستگاه ونتیلاتور فول آپشن و به‌روز است که برای درمان بیماران کرونا کارآمد بوده و بسیار مورد استفاده قرار گرفت.

سرپرست بیمارستان شهید دکتر چمران ساوه، افزود: از سوی دیگر دو دستگاه اکسیژن‌ساز به ظرفیت ۶۰۰ و ۴۵۰ لیتر در دقیقه به منظور تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان و رفع چالش کمبود اکسیژن در ایام پیک کرونا خریداری و بهره‌برداری شد.

صابری اضافه کرد: دستگاه CT اسکن ۱۶ اسلایس زیمنس، دو عدد دستگاه گرافی ستون سقفی، دو عدد دستگاه سونوگرافی پیشرفته و به‌روز، لیزر پرتوان، جدیدترین و مجهزترین دستگاه‌های فیزیوتراپی و ... از دیگر تجهیزات این بیمارستان را تشکیل می‌دهد. برای تکمیل تجهیزات این بیمارستان، خرید دستگاه MRI، سنجش تراکم استخوان، گرافی پرتابل، دستگاه دیالیز و ماموگرافی از برنامه‌های آتی این مرکز را تشکیل می‌دهد.

تامین داروی بیماران

وی درباره تامین داروهای مورد نیاز بیماران در این مرکز، گفت: تمامی داروهای بیماران بستری و سرپایی که در فارماکوپه بیمارستان و در تعهد بیمه تأمین‌اجتماعی قرار دارد، از سوی بیمارستان تهیه شده و به صورت رایگان در اختیار بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.

سرپرست بیمارستان شهید دکتر چمران ساوه، تصریح کرد: این مرکز تمام تلاش خود را برای تامین دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران به‌کار می‌بندد تا آن‌ها هیچ‌گونه دغدغه‌ای درباره تامین ملزومات خود نداشته باشند و در صورت وجود کاستی‌ها، منابع مورد نیاز با تعامل از سایر مراکز مرجع و معین تامین می‌شود.

ارتقای هتلینگ بیمارستان

صابری با اشاره به اقدامات این مرکز درمانی در زمینه هتلینگ بیمارستانی، ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون، بازسازی اورژانس، رادیولوژی، بخش‌های ویژه، نوزادان، بلوک زایمان و فیزیوتراپی انجام شده است و بازسازی آشپزخانه و انبارهای بیمارستان مطابق با استاندارد بیمارستان ایمن و نیز احداث درمانگاه تخصصی جدید در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان اینکه این مرکز درمانی موفق به کسب رتبه یک اعتباربخشی شده است، افزود: درحال حاضر مهمترین مسئله این مرکز درمانی را کمبود پزشک متخصص تشکیل می‌دهد که مسئله‌ای کشوری بوده و بسیاری از مراکز درمانی با آن مواجه هستند. همچنین تفاوت فاحش تعرفه‌های دولتی و غیردولتی خدمات پزشکان، از دیگر مسائل است.

کد خبر: 56406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =