متکی بودن برخی بیمه‌های تکمیلی به سیستم کاغذی، چالشی مهم در حوزه خدمات درمانی

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان ایلام یکی از چالش‌های مهم حوزه خرید راهبردی خدمات درمانی را متکی بودن برخی بیمه‌های مکمل به سیستم کاغذی دانست و گفت که در حال بررسی و برطرف شدن مشکل مذکور از طریق مکاتبات فی مابین هستیم.

کبری محمدی در گفت و گو با آتیه آنلاین، چالش‌ها و مشکلات فعلی معاونت خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی را برشمرد و گفت: در حال حاضر یکی از چالش‌های مهم مدیریت خدمات راهبردی متکی بودن برخی بیمه‌های مکمل بر سیستم کاغذی است که در حال بررسی و برطرف شدن مشکل مذکور از طریق مکاتبات فی مابین هستیم.

وی همچنین درباره سرپرستی و هماهنگی لازم به منظور پیاده‌سازی و اجرای راهنماهای بالینی توسط مراکز طرف قرارداد نیز افزود: مشکلی در این زمینه وجود ندارد و هماهنگی لازم به منظور پیاده‌سازی راهنمای بالینی از طریق ارسال نامه به مراکز طرف قرارداد صورت می‌گیرد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان ایلام به میزان رضایتمندی بیمه‌شدگان از نحوه بازپرداخت هزینه‌های درمانی به ویژه با اجرای طرح هایی چون نسخه نویسی الکترونیک اشاره و اعلام کرد: در طرح دارویار میزان نارضایتی مراجعه‌کنندگان به جهت افزایش قیمت داروهای آزاد، افزایش هزینه‌های تحمیلی و عدم پوشش بیمه‌ای آنها افزایش پیدا کرده است.

محمدی افزود: همچنین در پرداخت‌های صورتحساب خدمات خسارت متفرقه به جهت اختلاف زیاد بین تعرفه دولتی و خصوصی نارضایتی وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که «پایش و رتبه‌بندی فراهم‌کنندگان خدمات و بهره‌برداری از اطلاعات آن با چه روالی انجام می‌شود و به تخلفات مراکز طرف قرارداد چگونه رسیدگی می‌شود؟ » اعلام کرد: با توجه به نقش درمانگران و مراکز تشخیصی و درمانی در نظام سلامت، برای اطمینان از نحوه ارائه خدمات لازم است عملکرد مراکز به طور مستمر ارزیابی و پایش شود و در تناوب‌های زمانی در یک سیستم بر اساس نتایج، اقدامات لازم برای ارتقای کیفی و کمی عملکرد آنها انجام پذیرد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان ایلام ادامه داد: ارزیابی عملکرد در کنار امکان بهبود مستمر نحوه ارائه خدمات به بیمه شدگان مبنای ایجاد نظام رتبه بندی است و یکی از ابزارهای انگیزشی مفید و شکل دهنده رفتار و عملکرد مراکز تشخیصی و درمانی است.

محمدی با بیان اینکه نحوه ارزیابی بدین شکل است که ابتدا نسخ الکترونیک مراکز توسط واحد پذیرش تایید و پس از تقسیم نسخ به کارشناس رسیدگی جهت مقوی تحویل می شود سپس به واحد ممیزی جهت پرداخت و صدور چک ارسال می شود، گفت: رسیدگی به تخلفات مراکز از طریق بازرسی محسوس و نامحسوس توسط اطلاعات دریافتی از سیستم جامع تامین اجتماعی صورت می‌گیرد.

کد خبر: 56415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =