درمان بیماران ارجاعی از سایر شهرها و استان‌ها در پلی‌کلینیک تامین اجتماعی ارومیه

رئیس پلی کلینیک تخصصی تامین‌اجتماعی حضرت ولیعصر(عج) ارومیه (آذربایجان‌غربی)، خدمات این مرکز درمانی را به سبب واقع شدن در منطقه‌ای با تراکم جمعیت بیمه‌شده، با استقبال مردم مواجه دانست و نیز به واسطه نام‌آشنا بودن این مرکز و کیفیت خدمات، این مرکز را محل ارجاع بیماران از سایر شهرها و حتی استان‌های مجاور بیان کرد.

دکتر هوشنگ عطاپور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با اشاره به خدمات این مرکز درمانی در حوزه کلینیک، افزود: این مجموعه دارای درمانگاه‌های عمومی و تخصصی است که درمانگاه‌های عمومی در دو شیفت صبح و عصر فعالیت می‌کند. درمانگاه‌های تخصصی نیز از خدمات داخلی، زنان‌ و زایمان، ارولوژی، چشم‌پزشکی، ارتوپدی، کودکان، قلب، اعصاب‌وروان، دندانپزشکی و ... تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه پاراکلینیک نیز خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، داروخانه و اتاق‌عمل جراحی سرپایی به مراجعه کننده‌ها ارائه می‌شود. همچنین خدمات آندوسکوپی، نوارمغزی، اسپیرومتری و اکوکاردیوگرافی از دیگر خدمات حوزه پاراکلینیک را تشکیل می‌دهد.

رئیس پلی کلینیک حضرت ولیعصر(عج) ارومیه با بیان اینکه این پلی‌کلینیک، سومین مرکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی در سطح شهر است، گفت: با توجه به واقع شدن این مرکز در منطقه‌ای که دارای بالاترین پوشش بیمه تامین‌اجتماعی است، خدمات این پلی‌کلینیک با اقبال توجه مردم مواجه شده است. از طرفی به دلیل نام‌آشنا بودن و سطح خدمات مناسب، بسیاری از بیماران شهرها و استان‌های دیگر به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

عطاپور در ادامه گفت: میزان این استقبال از منظر آماری نتایج شفاف‌تری را عاید می‌کند؛ به نحوی که تنها در هفت ماه اول امسال حدود ۲۰۰ هزار نفر به این پلی‌کلینیک مراجعه کرده‌اند که از این تعداد، نزدیک به ۱۵۴ هزار نفر از ویزیت سرپایی و حدود ۵۵ هزار نفر از خدمات پاراکلینیک این مرکز بهره‌مند شده‌اند. این میزان مراجعه نسبت به مدت مشابه ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه از نظر میزان رضایت‌مندی نیز براساس نظرسنجی به‌عمل آمده از سوی سازمان تامین‌اجتماعی این پلی‌کلینیک موفق شده تا بالاترین سطح رضایت بیمه‌شدگان را در بین تمامی پلی‌کلینیک‌های تخصصی مدیریت‌درمان استان به دست آورد.

رئیس پلی کلینیک حضرت ولیعصر(عج) ارومیه با اشاره به تعداد نیروی انسانی شاغل در این مرکز، افزود: در این مرکز ۶۷ نفر مشغول به فعالیت هستند که از این میزان، ۴۷ نفر را کادر درمانی و ۲۰ نفر را کادر اداری، پشتیبانی، مالی، خدمات و تاسیسات تشکیل می‌دهد.

پی‌گیری رفع کمبود پزشک

عطاپور یکی از مهمترین مسائل این مرکز درمانی را کمبود پزشک بیان کرد و گفت: به دلیل کثرت مراجعه و تنوع بیماری‌ها، همواره با کمبود پزشک در رشته‌های تخصصی قلب، گوش‌ و حلق‌ و بینی، داخلی مغز و اعصاب، جراحی مغز و اعصاب و رادیولوژی مواجه هستیم. رفع این کمبود از طریق مکاتبات کتبی و نیز مذاکرات حضوری و تلفنی پی‌گیری می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: کمبود نیرو در حوزه پرستاری نیز وجود دارد که با توجه به افزایش تعداد مراجعه و ایجاد درمانگاه‌های دیابت، فشارخون و طب سالمندی، اقداماتی برای جذب نیروی انسانی پرستار انجام شده است.

رئیس پلی کلینیک حضرت ولیعصر(عج) ارومیه با اشاره به وضعیت فضای فیزیکی این مرکز درمانی، ادامه داد: فضای کنونی این مرکز درمانی، پاسخگوی تعداد مراجعه کننده‌ها نیست و سالن انتظار بیماران گنجایش کافی بیماران را ندارد. همچنین کمبود اتاق معاینه و غیراستاندارد بودن این اتاق‌ها از دیگر مسائل را تشکیل می‌دهد. امید است در صورت خرید زمین مجاور درمانگاه و افزایش زیربنا، امکان گسترش فضای فیزیکی و ارتقای کیفیت خدمات فراهم شود.

برنامه‌های آینده

عطاپور یکی از مهمترین برنامه‌های این مرکز درمانی را راه‌اندازی و توسعه کلینیک دوستدار سالمند(طب سالمندی) عنوان کرد و افزود: همچنین راه‌اندازی و توسعه درمانگاه‌های داخلی مغزواعصاب، جراحی مغزواعصاب و قلب نیز پی‌گیری می‌شود. از سوی دیگر، توسعه کلینیک دیابت و فشارخون نیز در زمره برنامه‌های این مدیریت قرار دارد که امیدواریم اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم آینده این مرکز را خرید زمین مجاور برای احداث و توسعه پلی‌کلینیک تشکیل می‌دهد که در صورت تایید مراجع ذی‌صلاح، پی‌گیری و اقدام می‌شود. گسترش این فضای فیزیکی کمک می‌کند تا امکان پارک خودروهای مراجعه‌ کننده‌ها نیز فراهم شود.

رئیس پلی کلینیک حضرت ولیعصر(عج) ارومیه گفت: علاوه بر پی‌گیری برنامه جذب پزشکان متخصص، اصلاح ساختار فیزیکی درمانگاه‌های عمومی و تخصصی و افزایش فضای فیزیکی سالن انتظار نیز از برنامه‌های مهم این مدیریت را تشکیل می‌دهد.

کد خبر: 56856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =