پیشرفت ۸۱ درصدی ساخت یکی از بزرگترین بیمارستان‌های جهان و تامین اجتماعی

رییس بیمارستان تامین‌اجتماعی شهید فیاض‌بخش، این مرکز درمانی را جزو بیمارستان‌های بزرگ کشور و حتی دنیا برشمرد که پس از سال‌ها خدمت‌رسانی، احداث ساختمان جدید آن ۱۵ ماه دیگر تکمیل می‌شود.

دکتر شهریار عبدهو در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه بیمارستان تامین‌اجتماعی شهید فیاض‌بخش یکی از قدیمی‌ترین بیمارستان‌های ایران به شمار می‌رود، گفت: این مرکز درمانی بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و به مدت نیم قرن است که به بیماران تامین‌اجتماعی خدمت‌رسانی می‌کند.

او با اشاره به اینکه جایگاه این مرکز از نظر پذیرش بیماران تروما بسیار حائز اهمیت است افزود: هیچ بیمارستانی مانند این مرکز درمانی با بیماران حاد و حادثه دیده مواجه نیست چراکه از سویی بیمارستان در کنار جاده‌های مواصلاتی غرب تهران واقع شده و از سوی دیگر کارخانجات بسیاری در منطقه غرب تهران واقع شده است و در نتیجه بیماران دچار حوادث جاده‌ای و حوادث شغلی به این مرکز آورده می‌شوند.

عبدهو با اشاره به ضرورت احداث ساختمان جدید این مرکز درمانی، اضافه کرد: فیاض‌بخش به عنوان بزرگ‌ترین بیمارستان سازمان تامین‌اجتماعی در مدت فعالیت، همواره تحت مرمت و بازسازی بخش‌های مختلف قرار می‌گرفت و با توجه به اهمیت خدمت‌رسانی این مرکز، اندیشه احداث ساختمان جدید بیمارستان در دوره مدیرعاملی مرحوم دکتر نوربخش، قوت گرفت و طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های آن در سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

وی ادامه داد: در آن سال برنامه احداث ساختمان جدید تا مرحله گودبرداری نیز پیش رفت؛ اما عملیات آن متوقف شد تا اینکه در سال ۱۳۹۲ ساخت‌وساز بیمارستان از سر گرفته شد و اکنون حدود ۱۰ سال است که بیمارستان در دست احداث قرار دارد.

رییس بیمارستان فیاض‌بخش، با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این مرکز درمانی تا چند ماه قبل حدود ۷۳ درصد بود، افزود: اما به دلیل توجه ویژه میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی نسبت به رفع مشکلات و تسریع در روند احداث بیمارستان، اکنون این مرکز درمانی از ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

عبدهو اضافه کرد: یکی از نکات قابل توجه، مساحت بیمارستان فیاض‌بخش است که از وسیع‌ترین مراکز درمانی ایران و جهان به شمار می‌رود. بیمارستان جدید در محوطه‌ای به وسعت ۸ هکتار، مساحتی به میزان ۱۱ هزار متر مربع و زیربنای حدود ۶۳ هزار متر مربع در شش طبقه احداث می‌شود.

وی با اشاره به ویژگی‌های درمانی ساختمان جدید، گفت: بیمارستان جدید به عنوان یک بیمارستان مرجع با حدود ۶۰۰ تختخواب از خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی برخوردار می‌شود و آنچه که جایگاه درمانی آن را چشمگیر می‌کند، خدمات اورژانس بیمارستان است؛ زیرا اورژانس جدید دارای ۱۵۰ تخت خواهد بود.

رییس بیمارستان فیاض‌بخش، با تاکید براینکه این تعداد تخت اورژانس در کمتر بیمارستانی حتی در مراکز هزار تختخوابی یافت می‌شود، اضافه کرد: به این ترتیب، ما یکی از قوی‌ترین و بزرگ‌ترین اورژانس‌های کشور را دارا خواهیم شد. همچنان‌که بیمارستان فعلی نیز یکی از خدوم‌ترین مراکز درمانی به شمار می‌رود.

عبدهو درباره مدت‌زمان مورد نیاز برای تکمیل ساختمان جدید بیمارستان، ادامه داد: عملیات عمرانی بیمارستان حدود ۱۵ ماه دیگر براساس استانداردهای ساخت‌وساز تکمیل می‌شود. برای این منظور بیش از هزار میلیارد تومان در اختیار شرکت خانه‌سازی به عنوان مجری طرح، قرار گرفته و یکی از دلایل ایجاد سرعت در عملیات عمرانی، نگاه ویژه مدیرعامل سازمان نسبت به تکمیل این طرح عمرانی و رفع کمبودهای مالی است.

کد خبر: 56928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =