ارائه خدمات درمانی به ۱۵ هزار نفر در ماه در پلی‌کلینیک تامین اجتماعی سلماس

رئیس پلی‌کلینیک تامین‌اجتماعی شهریار سلماس (آذربایجان‌غربی)، استقبال از خدمات این مرکز درمانی را بسیار چشمگیر توصیف کرد به نحوی که ماهیانه به طور متوسط حدود ۱۵ هزار نفر از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند و با توجه به مناسب بودن فضای فیزیکی این پلی‌کلینیک، توسعه خدمات تخصصی را در اولویت برنامه‌های این مرکز برشمرد.

دکتر یحیی متقی‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه در این مرکز درمانی متخصصان کودکان، ارتوپدی و پزشکان عمومی فعالیت دارند، افزود: بخش پاراکلینیک این مرکز درمانی از واحدهای آزمایشگاه، رادیولوژی، آندوسکوپی، تزریقات و داروخانه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: خدمات این مرکز با استقبال بیمه‌شدگان و مردم منطقه مواجه می‌شود به نحوی که ساکنان سایر شهرستان‌های مجاور مانند خوی و حتی شهرهای استان آذربایجان شرقی مانند تسوج، شبستر و مرند نیز از خدمات این مرکز بهره‌مند می‌شوند. همچنین تعداد مراجعه برای استفاده از خدمات دندانپزشکی این پلی‌کلینیک بسیار چشمگیر است.

رئیس پلی‌کلینیک شهریار سلماس گفت: آمارها نیز گویای میزان استقبال از خدمات این مرکز است؛ به طوری که ماهیانه حدود ۱۵ هزار نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند که این میزان سالیانه حدود ۱۸۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

متقی‌زاده با اشاره به تعداد نیروی انسانی شاغل در این پلی‌کلینیک افزود: در این مرکز ۴۴ نفر مشغول به خدمت هستند که از این تعداد، ۲۷ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد و باقی نیروها نیز کادر پشتیبانی هستند.

وی یکی از مهمترین مسائل این مرکز درمانی را کمبود نیروهای متخصص بیان کرد و گفت: با توجه به تعداد بالای مراجعه کننده به این مرکز درمانی، نیازمند جذب متخصصان به ویژه متخصص داخلی هستیم؛ اما به دلیل کمبود نیروهای تخصصی در منطقه، امکان رفع این کمبود درحال حاضر میسر نیست. هرچند تلاش برای جذب و به‌کار گیری متخصصان به ویژه از سوی مدیریت درمان استان همواره درحال انجام است.

رئیس پلی‌کلینیک شهریار سلماس ضرورت ارتقای خدمات رادیولوژی این مرکز درمانی را از مهمترین برنامه‌های آینده این پلی‌کلینیک برشمرد و ادامه داد: همچنین راه‌اندازی خدمات سونوگرافی نیز پی‌گیری می‌شود و با توجه به امکانات فضای فیزیکی، ظرفیت گسترش خدمات تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی وجود دارد که این مهم نیز در اولویت برنامه‌ریزی‌های این مرکز قرار دارد.

کد خبر: 57100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =