پیش‌بینی افزایش مراجعه روزانه به بیمارستان میلاد بیرجند

مدیرعامل بیمارستان میلاد بیرجند (بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس(ع)) با اشاره به میزان مراجعات روزانه به این بیمارستان گفت: در بخش سرپایی در پیک هفتم کرونا که پشت سر گذاشته شد تا ۱۳۰۰ نفر مراجعه‌کننده به بیمارستان داشتیم، اکنون تعداد مراجعه بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر است و در چشم‌اندازی که داریم و با توجه به اینکه ممکن است پیک هشتم کرونا را پیش رو داشته باشم تعداد مراجعان افزایش خواهد داشت.

متین هاشمی شادمهری در گفت‌وگو با «آتیه آنلاین»، جزئیاتی از خدمت رسانی و وضعیت پذیرش و بستری بیماران در بیمارستان میلاد بیرجند ارائه داد و اضافه کرد: همه بخش های بستری ما فعال هستند، در حوزه بستری در بخش جراحی، رشد خوبی داشته‌ایم و ضریب اشغال به ۵۰ و یا بالای ۵۰ درصد رسیده است.

وی افزود: به عنوان مثال بخش دیالیز بیمارستان با ۱۳ تا ۱۴ بیمار و تقریبا ۱۳۵ جلسه در ماه رکورد خوبی را ضمن عدم تحمیل هزینه مازاد حفظ کرده است.

مدیرعامل بیمارستان میلاد بیرجند با بیان اینکه در بخش پاراکلینیک بیمارستان که شامل بخش رادیولوژی می‌شود نیز تعداد گرافی‌ها در ماه از ۱۷۱۷ به ۱۹۵۲ رسیده و سی تی اسکن از ۴۴۸ به ۵۱۷ افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: همچنین سونوگرافی از ۱۰۲۰ مورد به ۱۱۵۸ مورد و مامو گرافی از هشت به ۱۵ مورد در ماه افزایش رسیده است.

هاشمی افزود: در بخش آزمایشگاه آمار روزانه ما به حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ بیمار رسیده که حاکی از یک رشد فوق العاده است. ضمن اینکه طی هماهنگی‌های صورت گرفته با کارخانجات مختلف، آزمایش‌های ادواری طب کار را نیز بر عهده گرفته‌ایم و تا کنون حدود ۸۰۰ نفر این آزمایشات را انجام داده‌اند.

وی در ادامه گفت: در حیطه درمانگاه بیمارستان تعداد ۳۳ متخصص با ۱۲ تخصص مختلف، ۱۶ پزشک عمومی و دو متخصص طب اورژانس در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل بیمارستان میلاد بیرجند درباره مراجعات روزانه نیز گفت: در بخش سرپایی در پیک هفتم کرونا که پشت سر گذاشته شد تا ۱۳۰۰ نفر مراجعه‌کننده به بیمارستان داشته‌ایم. در حال حاضرتعداد مراجعه بین ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر است و در چشم‌اندازی که داریم و باتوجه به اینکه ممکن است پیک هشتم کرونا را پیش رو داشته باشم تعداد مراجعین افزایش خواهد داشت.

هاشمی اضافه کرد: در بخش بستری ماهانه تا ۷۰۰ مورد بستری داشته‌ایم که با توجه به بحران تورمی که مربوط به مواد مصرفی و غذایی، طرح دارویار و کمبود دارو و همینطور دشواری تهیه اقلام دارویی و کمبود نقدینگی لازم بوده با تمامی این مشکلات برای بیمارستان ما رشد خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: فیزیوتراپی طی چند سال گذشته میانگین ۲۴ تا ۲۷ بیمار در روز داشته و فعال بوده است. در حال حاضر سطح فعالیت خود را با اقداماتی که انجام شده به حدود ۶۰ تا ۸۰ بیمار در روز رسانده‌ایم. علاوه براین نوار عصب عضله، تست ورزش، نوار مغز، شنوایی‌سنجی و بینایی‌سنجی از جمله واحدهایی هستند که فعال‌اند.

کد خبر: 57159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =