مراکز درمانی تامین‌ اجتماعی محور توجه بیمه‌شدگان آذربایجان غربی

رئیس پلی‌کلینیک تأمین‌ اجتماعی شهید باکری میاندوآب (آذربایجان‌غربی) با اشاره به پوشش بیمه‌ای بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ساکنان این شهرستان، این پلی‌کلینیک را به عنوان تنها مرکز ملکی تامین‌اجتماعی در منطقه برشمرد که خدمات آن علاوه بر مردم این شهر، محور توجه ساکانان شهرستان‌های اطراف قرار دارد.

دکتر فرزام عابدین فام در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه این مرکز درمانی در سال ۱۳۸۵ احداث شده است، افزود: مساحت این مرکز به وسعت ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۳ هزار و ۸۶۰ متر یکی از مراکز شلوغ و پرمراجعه تامین‌اجتماعی به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در این مرکز درمانی متخصصان داخلی، قلب‌ و عروق، کودکان و جراح فعالیت می‌کنند و نیز ۶ پزشک عمومی همه‌روزه در خدمت بیماران قرار دارند.

عابدین‌فام گفت: علاوه بر آن، خدمات دندانپزشکی این مرکز نیز با اقبال مواجه است و سه دندانپزشک در این مرکز بیماران را پذیرش می‌کنند. خدمات مامایی، داروخانه، تزریقات و پانسمان، کلینیک دیابت و فشارخون، آزمایشگاه و رادیولوژی از دیگر خدمات این پلی‌کلینیک را تشکیل می‌دهد.

او با اشاره به تعداد ۱۰۰ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی شهرستان میاندوآب، ادامه داد: با توجه به اینکه این پلی‌کلینیک به عنوان تنها مرکز ملکی تامین‌اجتماعی در شهرستان به شمار می‌رود، بسیاری از بیمه‌شدگان برای بهره‌مندی از خدمات درمانی به این مرکز مراجعه می‌کنند.

رئیس پلی‌کلینیک شهید باکری میاندوآب افزود: کیفیت و تنوع خدمات این مرکز سبب شده است تا علاوه بر مردم منطقه، بسیاری از ساکنان شهرستان‌های اطراف مانند چهارباغ، باروق، شاهین‌دژ و ملکان نیز خدمات حوزه درمان خود را از این مرکز دریافت کنند.

عابدین‌فام اضافه کرد: به دلیل حجم مراجعه، این پلی‌کلینیک در دو شیفت صبح و عصر پذیرای بیماران است و از جمع چارت تشکیلاتی این مرکز به تعداد ۵۷ نفر، ۴۴ نفر را کادر فعال تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به آمار ارائه خدمات این مرکز، گفت: در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۱ حدود ۱۲۱ هزار نفر از خدمات ویزیت پزشکان عمومی برخوردار شدند. همچنین بیش از ۳۰ هزار نفر نیز از خدمات ویزیت پزشکان متخصص بهره‌مند شدند.

رئیس پلی‌کلینیک شهید باکری میاندوآب ادامه داد: در این بازه زمانی حدود ۱۴ هزار نفر از خدمات دندانپزشکی، بیش از ۲۳ هزار نفر از خدمات تزریقات و پانسمان، بیش از ۱۳۹ هزار نفر از خدمات داروخانه، حدود ۱۰ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه و حدود ۵ هزار نفر از خدمات رادیولوژی این مرکز استفاده کردند.

عابدین‌فام با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل این مرکز درمانی را مانند سایر مراکز کمبود نیرو تشکیل می‌دهد، افزود: این کمبود نیرو به ویژه در رشته‌های تخصصی زنان‌ و زایمان، کودکان، داخلی، چشم، پاتولوژی و رادیولوژی محسوس‌تر است.

او اضافه کرد: همچنین جذب کارشناسان رادیولوژی و آزمایشگاه از دیگر دغدغه‌های این مرکز را تشکیل می‌دهد و نیز نیازمند جذب منشی پزشک و به‌کارگیری نیروهایی برای فعالیت در کادرهای اداری و تکمیل کادر پذیرش و خدمات هستیم.

رئیس پلی‌کلینیک شهید باکری میاندوآب یکی از مهمترین برنامه‌های آینده این مرکز را خرید زمین‌های مجاور درمانگاه برای توسعه کلینیک برشمرد و گفت: همچنین راه‌اندازی واحد فیزیوتراپی و بخش جراحی نیز پی‌گیری می‌شود. از سوی دیگر تجهیز مرکز با دستگاه اکوکاردیوگرافی، آندوسکوپی و سونوگرافی و به‌روزرسانی دستگاه‌های آزمایشگاه و دندانپزشکی از دیگر برنامه‌های آتی این پلی‌کلینیک را تشکیل می‌دهد که در دست اجرا قرار دارد.

کد خبر: 57215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =