مطالبه زنان شاغل سازمان تامین اجتماعی تعدیل نگاه جنسیتی است

رئیس شعبه ۱۸ تامین اجتماعی تهران گفت: باوجود توانمندی‌ بالای زنان شاغل در سازمان تامین اجتماعی و همچنین ظرفیت‌های قانونی و تنوع و کثرت مشاغل در حوزه‌های مختلف در این سازمان، هنوز نگاه جنسیتی برای کسب پست‌های کلیدی برای زنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار آتیه‌آنلاین، نوش‌آفرین چترچی در نشست هم‌اندیشی امروز زنان شاغل در ادارات کل غرب تامین اجتماعی بیان کرد: زنان شاغل در تامین اجتماعی از تحصیلات بالایی برخوردارند و متاسفانه از توانمندی و دانش آنها در عرصه‌های مختلف به درستی استفاده نمی‌شود و کمتر به جایگاه‌های بالای مدیریتی و کلیدی دست پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول وجود ظرفیت هم‌افزایی آمیخته با حس همدلی، صداقت و دلسوزی در فرایندهای کاری را از نقاظ قوت سازمان تامین اجتماعی خواند و افزود: برای حضور زنان در عرصه‌های میدانی و مدیریتی در قوانین و دستورالعمل‌ها خلائی وجود ندارد بنابراین استفاده از این ظرفیت های قانونی نیازمند عزم و اراده جدی است.

وی بر لزوم بازنگری در تشکیلات و حجم کار تعریف شده برای زنان شاغل تاکید کرد و گفت: باید به موازی شناسایی مهارت‌های شغلی کارکنان زن، بانک اطلاعاتی جامعی از زنان خلاق در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و هنری ایجاد شود که در موقعیت‌های و جایگاه‌های مختلف بتوان از ظرفیت‌های آنها در جهت توسعه سازمانی استفاده شود.

چترچی جمعیت زنان شاغل در عرصه های مختلف سازمان را ۴۷ درصد اعلام کرد و افزود: از این آمار جمعیتی، ۱۱ درصد زنان شاغل در اداره کل غرب مشغول فعالیت هستند، همچنین وجود شاغلان زن جوان نیز در این اداره کل و اغلب ادارات کل مایه مباهات و دلگرمی است و باید به عنوان موضوع مهم و برجسته‌ای از آن یاد کرد.

در ادامه نشست هم‌اندیشی زنان شاغل در اداره کل غرب تامین اجتماعی که امروز صبح (دوم بهمن ماه) با حضور مشاور امور زنان و خانواده مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در محل این اداره کل برگزار شد حاضران مطالبات خود را در حوزه‌های مختلف از جمله لزوم افزایش حقوق و دستمزدها متناسب با نرخ تورم، صندوق کارگشای مشکل مسکن، تسهیلات‌رفاهی، ورزشی و تفریحی، کارگاه‌های آموزشی تقویت مهارت‌های فردی و خانواده، ایجاد و تجهیز بیشتر مهدهای کودک، چالش‌های زنان شاغل در دوران بارداری و پس از فرزندآوری، ضرورت کاهش بعد مسافت با استقرار نیروها در شعب نزدیک به محل سکونت و... مطرح کردند.

کد خبر: 57249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =