نشست خبری مدیران تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی برگزار شد

نشست خبری مدیران تأمین‌اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی به مناسبت دهه مبارک فجر و به منظور اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی خدمات به مردم استان برگزار شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مدیریت درمان آذربایجان‌شرقی، مدیر درمان استان در این نشست، ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مدیریت درمان آذربایجان شرقی در ۹ ماه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۴۰۶ میلیارد تومان صرف هزینه درمانی بیمه شدگان کرده است که سهم درمان مستقیم ۵۷۱ میلیارد تومان و سهم درمان غیر مستقیم ۸۳۵ میلیارد تومان بوده است.

دکتر سیدحسن سیدی تعداد موارد بستری مراکز ملکی را ۲۴ هزار و ۲۴۰ مورد بیان کرد و افزود: از تعداد مذکور ۱۲ هزار و ۲۴۳ نفر زیر تیغ جراحی قرار گرفتند که از میان ۴۳۶ جراحی قلب انجام شد.

مدیر درمان استان با اشاره به اینکه تمامی خدمات در مراکز ملکی برپایه الکترونیک انجام می‌شود، جمع مراجعات سرپایی را بیش از ۲ میلیون نفر برشمرد و گفت: پزشکان عمومی یک میلیون و ۵۲۶ هزار ویزیت، دندانپزشکان ۱۲۹ هزار ویزیت و متخصصان نیز بیش از ۴۳۶ هزار ویزیت را به خود اختصاص داده‌اند.

سیدی با اشاره به استقرار دستگاه‌های سنجش تراکم استخوان در بیمارستان عالی نسب و ماموگرافی در هردو بیمارستان ملکی افزود: راه اندازی سی‌تی اسکن ۳۲ اسلایس پیشرفته در بیمارستان عالی نسب و ۷ دستگاه پیشرفته دیالیز در بیمارستان ۲۹ بهمن جزئی از اقدامات توسعه امکانات درمانی استان به شمار می‌رود که در مجموع، ۳۸ میلیارد تومان هزینه دربر داشته است.

مدیر درمان آذربایجان‌شرقی در راستای توسعه عدالت درمان نیز گفت: اتمام عملیات احداث مرکز درمانی شهرستان کلیبر تا پایان سالجاری انجام خواهد شد و احداث ساختمان جدید درمانگاه بناب و درمانگاه بستان‌آباد در شرف آغاز عملیات اجرایی قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به تعداد ۲ هزار و ۷۲۹ مرکز طرف‌ قرارداد تأمین‌اجتماعی در استان، اجرای طرح حمایت مالی سازمان از بیمه شدگان تامین اجتماعی را یکی از اقدامات مهم سازمان دانست و گفت: بر اساس این طرح، هزینه تعرفه دولتی خدمات بستری در شهرهای فاقد مراکز بستری ملکی برای بیمه شدگان اجباری و در شهر تبریز بر عهده سازمان است.

سیدی تشکیل پرونده و تمدید اعتبار پرونده بیماران تایید دارو از طریق درمانگاه‌های شهرستان‌های تابعه را از جمله اقدامات اختصاصی استان در راستای صیانت از حقوق شهروندی و ممانعت از افزایش بار مراجعات به شهر تبریز خواند و افزود: برای خدمات ناباروری تا آذر سالجاری تعداد ۱۴۸۵ مورد پرونده تشکیل شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص احداث بیمارستان جدید گفت: به دلیل عدم امکان تامین زمین توسط نهادهای ذی‌ربط، مقرر است این بیمارستان در محوطه فعلی بیمارستان قدیمی ۲۹ بهمن احداث شود و در این راستا نقشه برداری‌های لازم در حال انجام است.

مدیر درمان آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به کاهش مدت زمان ارائۀ خدمت تشخیصی MRI از ۳ ماه به ۱۰ روز در بیمارستان عالی نسب ادامه داد: همچنین روزانه ۱۱۰ مورد سونوگرافی سرپایی در بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان در حال انجام است.

در ادامه این نشست یونس دباغ صادقی‌پور، مدیرکل تأمین‌اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: طی سالجاری که به سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین نامگذاری شده است، تعداد بیمه شدگان اجباری شاغل در کارگاه‌های تحت پوشش به نسبت سال گذشته ۳ درصد افزایش و تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری نسبت به زمان مشابه در سال قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان با اعلام اینکه بالغ بر ۷۳۹ هزار نفر بیمه شده اصلی در استان تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند؛ تعداد کارگاه‌های فعال استان را بالغ بر ۵۱ هزار کارگاه برشمرد و افزود: در ۹ ماه امسال بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات بلند مدت در قالب حقوق به جامعه ۲۱۶ هزار نفری بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت شده است.

دباغ میزان پرداختی برای تعهدات کوتاه مدت را ۱۳۴ میلیارد تومان و مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده را ۴۱۷ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ایفای این تعهدات نیازمند تأمین منابع پایدار است که مستلزم رونق و گشایش در بخش اقتصادی کل کشور، انجام تغییرات پارامتریک و اصلاحات در برخی قوانین از جمله قانون مشاغل سخت و زیان‌آور است.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی عمومی در استفاده از خدمات اینترنتی و غیرحضوری، اضافه کرد: تحول نوینی در سال‌های اخیر در نحوه ارائه خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی ایجاد شده و با اولویت در دستور کار قرار گرفته است که با سرعت پیش می‌رود. این اقدام در کاهش بار مراجعات حضوری، ترافیک و مشکلات زیست‌محیطی تاثیر بسزایی داشته است.

نشست خبری مدیران تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی برگزار شد

کد خبر: 57668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =