مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان فوق‌تخصصی البرز افتتاح شد

مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان فوق تخصصی البرز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز و تعدادی از مسئولان این استان در هشتمین روز دهه مبارک فجر افتتاح شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط‌عمومی مدیریت درمان البرز، مدیرعامل بیمارستان البرز با بیان اینکه این مرکز در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر و بخش پزشکی هسته‌ای آن با هزینه‌های بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است، افزود: تمام تجهیزات پزشکی این مرکز توسط شرکت دانش بنیان و ایرانی ساخته شده و انحصار دستگاه‌های پزشکی و هسته‌ای از دست کشورهای آمریکا و اروپایی گرفته شده است.

دکتر حسین بابکان، ادامه داد: بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی مهم این مرکز مانند دستگاه‌ گاما کمرا، کالبراتور، الکترو شوک و تست ورزش، از نوع ایرانی خریداری شده است.

مرتضی ولی‌پوری، معاون سیاسی و امنیتی استانداری البرز هم در این مراسم گفت: امروز در بیمارستان البرز در کنار راه‌اندازی پزشکی هسته‌ای، بهره‌گیری و استفاده از فناوری و تکنولوژی داخلی را نیز شاهد هستیم و این بسیار اقدام ارزشمندی است و لازم می‌دانم از زحمات و خدمات تمامی دست‌اندرکاران اجرای این طرح تشکر و قدردانی کنم.

او اضافه کرد: به یمن این ایام پر برکت، روح پاک شهدای عزیزمان که موجب بقای همه خوبی‌ها به ویژه تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است، به ویژه شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای حرم، شهدای امنیت، شهدای سلامت و شهدای استان البرز، با روح ائمه اطهار مشهور شود و لازم می‌دانم از یکایک همه افرادی که برای رسیدن به این هدف، نقش بسزایی داشته‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

داریوش طاهرخانی، مدیر درمان تأمین‌اجتماعی استان البرز هم در ادامه این مراسم، گفت: با پی‌گیری‌ مسئولان بیمارستان از دوران گذشته تاکنون، مجوز راه‌اندازی پزشکی هسته‌ای تمدید و سرانجام بهره‌برداری شد. بسیاری از دستگاه‌ها و تجهیزات این مرکز از نوع داخلی تهیه شده است که نشان دهنده اعتماد مدیران بیمارستان به نیروهای جوان ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

او در ادامه افزود: برای راه‌اندازی پزشکی هسته‌ای و استقرار دستگاه‌های آن، هلدینگ درمان و کارکنان بیمارستان زحمات زیادی را متحمل شده‌اند و امروز شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

طاهرخانی ادامه داد: در استان البرز بیش از ۱۸۰ هزار بازنشسته و بیش از یک میلیون و ۵۲۰ هزار بیمه شده وجود دارد. این آمار شامل افرادی است که بیمه‌پردازی آن‌ها در استان انجام می‌شود.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی البرز با اشاره به خدمت رسانی این مدیریت به بیمه‌شدگانی که در سایر استان‌ها بیمه‌پردازی می‌کنند، افزود: از مهمترین این موارد می‌توان به کارگرانی اشاره کرد که به دلیل مجاورت مکانی در تهران بیمه‌پردازی می‌کنند اما به دلیل سکونت خود و اعضای خانواده در البرز، از خدمات تأمین‌اجتماعی این استان بهره‌مند می‌شوند. همچنین برخی از بازنشستگان سایر استان‌ها در این استان سکونت دارند و از خدمات تأمین‌اجتماعی البرز استفاده می‌کنند.

طاهرخانی اضافه کرد: گروه دیگری نیز وجود دارند که در مناطق حاشیه خلیج فارس مشغول به فعالیت هستند و بیمه‌پردازی آن‌ها در آن مناطق انجام می‌شود اما گروهی از این افراد در استان البرز سکونت دارند که باید به این افراد نیز خدمات تأمین‌اجتماعی ارائه شود.

او با بیان اینکه به لحاظ ساختاری برای توسعه مراکز درمانی البرز با ناهماهنگی‌های در ادارات روبرو هستیم که مانع از توسعه درمان استان می‌شود، گفت: با توجه به نگاه حمایتی سازمان تأمین‌اجتماعی، خواسته ما از متولیان استان این است که در برابر درمان توقف ایجاد نشود. برای یک تغییر کوچک وارد یک چرخه اداری می‌شویم؛ اما طولانی شدن این چرخه سبب افزایش هزینه‌های اجرایی دراثر تورم می‌شود.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی البرز ادامه داد: انتظار می‌رود که در حوزه درمان چه تأمین‌اجتماعی، چه دانشگاهی و چه خصوصی و خیریه نگاه ویژه‌ای به وجود آید؛ زیرا درمان یکی از سه اولویت مهم دولت به شمار می‌رود و لازم است تا با انجام هماهنگی، بتوانیم خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهیم.

طاهرخانی افزود: با توجه به بافت فرسوده مراکز درمانی استان البرز، برنامه‌ریزی‌های مهمی برای نوسازی و بهسازی مراکز انجام شده است که امیدواریم به زودی شاهد شروع این پروژه‌های درمانی باشیم.

وی اضافه کرد: در این راستا احداث پلی‌کلینیک تخصصی جدید شهید بهشتی که دارای ۲۳ سال قدمت است، در زمین مجاور شهرداری کرج درحال پی‌گیری است که در مراحل پایانی مجوزها اداری قرار دارد و امید است با مساعدت شهرداری کرج به‌زودی شاهد کلنگ‌زنی این مرکز باشیم.

مدیر درمان تأمین‌اجتماعی البرز گفت:‌ همچنین پی‌گیری ساخت پلی‌کلینیک تخصصی حصارک، پی‌گیری و احداث ساختمان جدید بیمارستان شهرستان هشتگرد و احداث پلی‌کلینیک تخصصی شهرستان نظرآباد از پروژه‌های مهم استان به شمار می‌رود که امیدواریم با حمایت مسئولان و همکاری و مساعدت دستگاه‌ها بتوانیم اجرا کنیم.

مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان فوق‌تخصصی البرز افتتاح شد

مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان فوق‌تخصصی البرز افتتاح شد

مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان فوق‌تخصصی البرز افتتاح شد

کد خبر: 57804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =