معاون وزیر بهداشت: برای گسترش طرح پزشک خانواده آماده‌ایم

معاون وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت آماده گسترش طرح پزشک خانواده است و این طرح از سال آینده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت اجرا می‌شود.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین فرشیدی روز دوشنبه در نشست طرح پزشک خانواده استان هرمزگان افزود: طرح پزشک خانواده دستاوردهای مثبتی برای بهبود شاخص‌های سلامت دارد و با بیماریابی به موقع، می‌توان هزینه‌های سرسام‌آور درمان را کاهش داد.

وی با بیان اینکه اجرای موفق این طرح به پوشش و همکاری گسترده سازمان‌های بیمه‌گر نیاز دارد، اضافه کرد: برنامه پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در سطح یک و بخش بهداشت اجرایی شده و باید به سطوح دو و سه و بخش درمان متصل شود و معاونان درمان دانشگاه‌ها نیز باید با هماهنگی معاونت‌های توسعه و دفاتر آی‌تی این وظیفه مهم را پیگیری کنند.

به گفته فرشیدی، طرح پزشک خانواده طرحی سلامت محور و مبتنی بر پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها است که آموزش و پیشگیری برای کاهش هزینه‌های درمان اولویت اصلی آن است.

غلامعلی جاودان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این نشست گفت: در طرح پزشک خانواده مناطق محروم و کم برخوردار باید در اولویت دریافت خدمات باشند و لازم است بیماران بی‌بضاعت و کم‌بضاعت شناسایی شده و روند درمان آنان تا بهبودی پیگیری شود.

کد خبر: 57822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =