برنامه‌ریزی سفر بازنشستگان کشوری الگوی سایر بخش‌ها باشد

رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌ریزی و اقدام بی‌سابقه صندوق بازنشستگی برای سفر بازنشستگان کشوری به عتبات عالیات که می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، سنگدوینی افزود: باتوجه به شرایط پیش آمده و ارتقای روابط خارجی با کشورهایی مانند عربستان و عراق و امارات می‌توان از ظرفیت این کشورها برای سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل استفاده کرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: تقویت روابط در همه حوزه‌ها می‌تواند اثرگذار باشد، مانند برنامه‌ریزی و اقدام بی‌سابقه صندوق بازنشستگی برای سفر بازنشستگان کشوری به عتبات عالیات که می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.

او با بیان اینکه این واقعیت است که زیرساخت‌های حمل و نقل کشور و ناوگان هوایی و ریلی کشور باید تقویت شود، ادامه داد: می‌توانیم با توسعه ناوگان هوایی و ریلی کشور و ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی مصرف بنزین را کاهش داده و به سمت صادرات بیشتر بنزین گام برداریم. با منابع ارزی حاصل از واردات بنزین نیز می‌توان زیرساخت کشور را ارتقا داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: با ایجاد این شرایط، مردم استفاده از وسایل عمومی را به وسایل شخصی ترجیح می دهند. استفاده از وسایل نقلیه شخصی حتی برای خود مردم نیز هزینه‌بر است.

سنگدوینی تصریح کرد: از سوی دیگر بنزین در کشور ما ارزان است. البته بنده نمی‌گویم که اکنون باید بنزین گران شود. بلکه بر اساس تورم و هزینه‌ها اگر توانستیم درآمد مردم را بالا ببریم می‌توانیم قیمت فرآورده‌های نفتی مانند بنزین را واقعی کنیم. مصرف گازوئیل نیز در کشور بالا است و حدود ۸۵ تا ۹۰ میلیون لیتر روزانه گازوئیل در کل کشور مصرف می‌شود، یعنی حدود ۲۲۰ میلیون لیتر در روز حامل انرژی سوزانده می‌شود.

او تاکید کرد: قطعا اگر مردم دسترسی مناسبی به ناوگان هوایی و ریلی و حمل و نقل عمومی داشته باشند، برای انجام سفرهای درون شهری و برون شهری اولویت آنها استفاده از وسایل نقلیه شخصی نخواهد بود و نتیجه آن کاهش ترافیک و کاهش مصرف بنزین خواهد بود.

کد خبر: 58733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =