اهمیت شعار سال در حوزه اثرگذاری رشد تولید بر مهار تورم است

اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در ارتباط با میزان اثرگذاری رشد تولید و مهار تورم بر یکدیگر گفت: وضعیت ناشی از تورم در حوزه تولید جلوگیری از سرمایه‌گذاری در این بخش را موجب شده و  ایجاد بسترهای لازم برای رشد تولید و تحقق این موضوع، زمینه مهار تورم را ایجاد خواهد کرد.

این فعال اقتصادی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین بیان کرد: آثار منفی ناشی از شرایط تورمی به تولیدکننده و نیروی کار برمی‌گردد و در این وضعیت اهمیت و ضرورت کنترل یا مهار تورم روشن می‌شود.

او در ادامه افزود: رهبر انقلاب به صورت هوشمندانه و دقیق در نامگذاری سال ۱۴۰۲ به مسائل مهم و پراهمیت مهار تورم و رشد تولید اشاره داشتند و تاکید ایشان بر ضرورت پیگیری و تحقق این موضوعات قرار گرفته است.

آهنی‌ها با اشاره به اینکه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه و البته بخش خصوصی در حوزه تولید برای تحقق شعار سال و ایجاد رشد و رونق در تولید محصول و خدمات پای کار هستند، اضافه کرد: در این راستا باید نظرات نخبگان، کارشناسان و افراد حاضر در حوزه تولید را به عنوان فعالان این حوزه موردنظر قرار داد و در این صورت بسیاری از چالش‌ها حل‌شدنی خواهد بود.

این فعال اقتصادی ادامه داد: با بها دادن به اقتصاد کشور و مشارکت بخش خصوصی در این حوزه علاوه بر رشد و بهبود کسب و کار و تولید، باید کوچک شدن بدنه دولت را مدنظر داشته باشیم. البته بخشی به دلیل انتفاع از این وضعیت، تغییر را نمی‌پسندند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار معتقد است؛ شرایط امروز در حوزه اقتصاد تولید، کوچکتر شدن بدنه اقتصادی دولت و افزایش سهم مشارکت و حضور بخش خصوصی در چرخه تولید کالا و خدمات را ایجاب می‌کند.

او همچنین بیان کرد: تیم اقتصادی نهاد دولت باید متشکل از تعدادی افراد نخبه و کارشناس برای مدیریت، برنامه‌ریزی و کنترل شرایط اقتصادی باشد و وضعیت متن فعالیت‌های مربوط به اقتصاد تولید توسط مردم و فعالان بخش خصوصی اداره شود.

این فعالان حوزه تولید با بیان اینکه با توجه به ظرفیت اقتصاد کشور، تحقق مهار تورم و رشد تولید امکان اجرایی شدن دارد، اضافه کرد: با توجه به اقدامات دولت، شاهد آثار مثبت آن در حوزه کسب و کار و اشتغال خواهیم بود. با بهره‌مندی از توان اجرایی حوزه تولید باید به دنبال رشد بهره‌وری و کیفیت تولید باشیم.

کد خبر: 58842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =